شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)–ستاد دانشگاه و روزنامه نگار در جمع مدیران روابط عمومی گفت که روابط عمومیها باید خواستههای جامعه را به مسئولان انتقال دهند.
به گزارش شارا به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، صبح امروز مجید رضائیان در گردهمایی مدیران روابط عمومی حوزههای ستادی و ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور در باشگاه فرهنگیان تهران اظهار کرد: پیش از آمدن اینترنت، تکنولوژی در خدمت انسان بود اما پس از آن انسان در خدمت تکنولوژی قرار گرفت.
وی ارتباطات سایبری، انسانی و الکترونیکی را در طبقه بندی انواع ارتباط شمرد و خاطرنشان کرد: ارتباطات انسانی تحت تاثیر وب قرار گرفته است و ارتباطات الکترونیکی اگربه وب متصل نباشد کارآیی لازم را نخواهد داشت.
رضائیان تصریح کرد: قبل از جنگ جهانی اول ارتباطات به صورت خطی بود، اما امروز تحت تاثیر فضای وب ارتباطات چندسویه است؛ بنابراین اگر فرد مطلبی را در این فضا منتشر کند افراد بسیاری به آن واکنش نشان میدهند.
وی با اشاره به افکار دانشمند جامعه شناس هابرماس درخصوص ارتباطات اظهار کرد: مدیران روابط عمومیها باید مطالبات بچهها، خانوادهها و جامعه را به مسئولان انتقال دهند واین موضوع اولین وظیفه روابط عمومیها است.
روزنامه نگار و استاد ارتباطات دانشگاه اذعان کرد: اطلاعات باید به صورت آشکار و گسترده دراختیار مخاطبان قرار گیرد و در اطلاع رسانی بیشتر به مسئله و موضوع خبر پرداخته تا اینکه تنها به اشخاص پرداخته شود.
وی ادامه داد: ارتباطات روابط عمومیها باید رسانه محور باشد ونگاه روابط عمومیها باید نگاه ارتباطی و فرهنگی باشد.
رضائیان از وقوع فضای VR به زودی خبر داد و افزود: در این فرایند، فضای مجازی و فضای واقعی تلفیق میشود و افراد در فضای مجازی واقعی زندگی خواهند کرد.
|
نظر بدهید