گزارش برگزاری نشست کمیته مدیران روابط عمومی شهرداری‌های کلان‌شهری‌ها

این نشست با حضور 14 نفر از مدیر روابط عمومی کلان‌شهرهای کشور در سالن جلسات استانداری آذربایجان غربی آغاز شد و در این نشست به تبادل نظرات در خصوص ارتقای کیفیت کاری روابط عمومی‌ها پرداخته شد.

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) به گزارش شارا بیست و ششمین نشست کمیته مدیران روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری‌های کلان‌شهری‌های کشور عصر امروز به میزبانی ارومیه برگزار شد.


این نشست با حضور 14 نفر از مدیر روابط عمومی کلان‌شهرهای کشور در سالن جلسات استانداری آذربایجان غربی آغاز شد و در این نشست به تبادل نظرات در خصوص ارتقای کیفیت کاری روابط عمومی‌ها پرداخته شد.


موضوع برگزاری بیست و ششمین  نشست روابط عمومی‌های شهرداری‌های کلانشهر کشور شامل «مدیریت رسانه‌های اجتماعی» و «اصول تدوین و اجرای کمپین‌های ارتباطی» است که در سه کارگروه مدیران روابط عمومی، کار گروه تخصصی مدیریت رسانه‌های اجتماعی  و کارگروه آموزشی اصول تدوین و اجرای کمپین‌های ارتباطی برگزار می‌شود.


*ضرورت نقش روابط عمومی در پیشرفت سازمانی
سهراب عبدالله‌زاده، معاون فرهنگی اجتماعی شهردار ارومیه در آئین گشایش بیست و ششمین نشست کمیته مدیران روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری های کلانشهرهای کشور بر نقش روابط عمومی در اعتلای سازمانی تاکید کرد.


این مسؤول به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص وظایف روابط عمومی‌ها در سازمان و دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و ادامه داد: از نظر مقام معظم رهبری روابط عمومی‌ها موظف هستند که صادقانه و دور از اغراض و همچنین به دور از سرگرم کردن مردم با آنان ارتباط برقرار کنند.


وی ادامه داد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری روابط عمومی‌ها باید همانند پلی مابین مردم و سازمان مرتبط باشند و در اخذ نظرات مردم در خصوص عملکرد سازمان حداکثر خویش را انجام دهند.


عبدالله‌زاده، روابط عمومی را تلاشی صادقانه و دور از اغراق عنوان کرد و افزود: تلاش خالصانه و صادقانه و اقتدار هر سازمان در گرو توجه به نقش روابط عمومی ها است و در این بین عدم استقلال آفت جان روابط عمومی ها است.


معاون فرهنگی اجتماعی شهردار ارومیه در بخش دیگری از سخنان خود  گفت: جهان در حال تغییر است و سازمانی پویاست که تغییرات را به نحوه احسن مدیریت کند و هم‌اکنون بزرگترین چالش کنترل تغییر در سازمان‌ها و جامعه است.


این مسؤول خاطرنشان کرد: روابط عمومی‌ها باید تیزر باشند و روش حل خلاقانه مسائل را در پیشبرد اهداف خویش قرار دهند.


*عدم استقلال رأی، مهم‌ترین آفت روابط عمومی‌های سازمان است
عبداله‌زاده تأکید کرد: روابط عمومی‌ها باید در حل خلاقانه مسائل کوشا باشند در حال حاضر مهم‌ترین آفتی که در روابط عمومی‌های سازمان‌ها ملاحظه می‌شود عدم استقلال رای آنان است.


وی ادامه داد: استقلال رای داشتن باعث می‌شود که جایگاه روابط عمومی ارتقا یابد.


*وجود 4 هزار و 250 خانوار در ارومیه
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری ارومیه خاطرنشان کرد: در حال حاضر ارومیه دارای 4 هزار و 250 خانوار بوده که نیازمند رسیدگی مستمر مسؤولان را می‌طلبد.


این مسؤول خاطرنشان کرد: روابط عمومی‌ها باید توجه داشته باشند که نقش آنان در ارتقای کیفیت تصمیم مدیر سازمان مربوطه آنان بسیار موثر است، بنابراین باید حداکثر تلاش خویش را در جهت تصمیم درست و صحیح ردیف سازمان خویش در امورات مختلف انجام دهند.


* توجه به روابط عمومی‌ها توجه به مدیران سازمان‌ها است
در ادامه جلسه آرش ظفری معاون روابط عمومی مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران با اشاره به دریافت ردیف اعتباری در روابط عمومی‌های تهران، اظهار داشت: باید توجه داشته باشیم که توجه به روابط عمومی‌های دستگاه های اجرایی و سازمان‌ها همانند توجه به مدیران این سازمان‌ها است.


این مسؤول در ادامه سخنان خود از ضرورت پاسخگویی صحیح روابط عمومی‌ها به مردم اشاره کرد و از آنان خواست حداکثر تلاش خویش را در جهت پاسخگویی صحیح به مردم را داشته باشند.


در ادامه برگزاری بیست و ششمین  نشست روابط عمومی‌های شهرداری‌های کلانشهر کشور، رسول اصغرزاده، رئیس شوراهای اسلامی آذربایجان غربی به مهم‌ترین ویژگی‌های برجسته شهرستان ارومیه اشاره کرد و ادامه داد: امام جمعه پیشین ارومیه که یکی از مهم‌ترین مبارز انقلاب اسلامی بودند، وجود شهیدان باکری در این شهرستان، وجود چهره‌های برجسته قرآنی همچون نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری همگی نشان از برجستگی‌های مهم این شهر دارد.


وی ادامه داد: پدیده‌های فرهنگی، ورزشی و اقتصادی در ارومیه و همچنین وجود ورزشکاران نامی همچون سعید معروف نشان از شهرت این شهر در کشور دارد.


رئیس شوراهای اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: موقعیت و استراتژیک مهم ارومیه در کشورهای همسایه به دلیل هم‌مرز بودن و فاصله کوتاهی که با این کشورها دارد سبب برجستگی این شهرستان در منطقه است.


این مسؤول در ادامه سخنان خود به موضوع روابط عمومی‌ و امور بین‌الملل شهرداری‌ها اشاره کرد و ادامه داد: اتحادیه شهرداری‌ها برخی از روابط عمومی‌های سازمان‌ها را دچار خدشه کرده است.


اصغرزاده از مدیران روابط عمومی‌های حاضر در این نشست درخواست کرد که تصمیمات کاربردی در عملکرد خویش داشته باشند و خلاصه عملکرد خویش را در این نشست به صورت یک مجموعه تدوین کنند.


به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه وی از روابط عمومی‌ها درخواست که مجموعه مباحثی که در طول بیست و شش نشست را داشته‌اند به صورت راهبردی برای عملکرد خویش به صورت دستورالعمل درآورند.