چالش ارتباطات داخلی برای سال 2022

در مارس گذشته، نظرسنجی مایکروسافت از 30000 کارمند در 31 کشور، نشان داد که 41 درصد بر اساس تجربیات خود در طول همه‌گیری، شرکت ها و کارفرمایان خود را ترک می‌کنند. در حالی که این نشان‌دهنده یک شکست گسترده‌تر رهبری است، واضح است که تلاش‌های فزاینده در ارتباطات داخلی تاثیر کاهش‌دهنده مورد نظر را ایجاد نکرده است.

 

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)|| پس از دو سال از فراگیری کووید-19، چگونه می توان ارتباطات کارکنان را به طور مؤثرتری برای رویارویی با چالش هایی که سازمان ها در 12 ماه آینده با آن مواجه هستند، ساماندهی کرد؟

یکی از مهم‌ترین فرصت‌هایی که این بیماری همه‌گیر ارائه کرد این بود که شرکت‌ها ارتباطات داخلی را به طور کامل بازتعریف کنند، به رفاه کارکنان خود کمک کنند و آنها را درگیر نگه دارند. اما من احساس می کنم این یکی از مهمترین نقاط شکست برای دنیای تجارت به طور کلی بوده است.

در مارس گذشته، نظرسنجی مایکروسافت از 30000 کارمند در 31 کشور، نشان داد که 41 درصد بر اساس تجربیات خود در طول همه‌گیری، شرکت ها و کارفرمایان خود را ترک می‌کنند. در حالی که این نشان‌دهنده یک شکست گسترده‌تر رهبری است، واضح است که تلاش‌های فزاینده در ارتباطات داخلی تاثیر کاهش‌دهنده مورد نظر را ایجاد نکرده است.

افزایش سریع فرسایش که بسیاری از شرکت ها در اواخر سال 2021 تجربه کردند، همچنان این عدم مشارکت رو به رشد را نشان می دهد. من مطمئن نیستم که آیا راه‌حل جادویی برای رفع این مشکل در سال 2022 وجود دارد یا خیر. واضح است که شرکت ها باید در رویکردهای رهبری، فرهنگ سازی و نحوه اجرای ارتباطات داخلی خود تجدید نظر کنند.

این به معنای ایجاد کانال‌ها و ابزارهای بیشتر برای اشتراک‌گذاری بیش از حد کارکنان با اطلاعات بیشتر نیست، بلکه آنچه که نیاز دارد درک واقعی و همدلانه از آنچه هر یک از کارکنان در یک مقطع زمانی به آن نیاز دارد و ارائه آن است.

 

منبع فارسی:

شارا – شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران