شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || با افزایش تعداد استارتاپهای جدید، نیاز به ایجاد یک پایه محکم برای برندسازی و روابط عمومی مؤثر بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است.
در این یادداشت، یوت ن. هریس، استراتژیست رسانهای، نکاتی مهم برای کارآفرینانی که برای اولین بار استارتاپ خود را راهاندازی میکنند، به اشتراک گذاشته است.
۱. داستان برند خود را تعریف کنید: یک روایت قانعکننده درباره مأموریت و چشمانداز استارتاپ خود ایجاد کنید که آن را از دیگران متمایز کند. این کار میتواند مخاطبان و رسانهها را به خود جذب کند.
۲. مخاطبان خود را بشناسید: بازار هدف خود را شناسایی کرده و پیامهایتان را با توجه به نیازها و علایق آنها تنظیم کنید.
۳. ایجاد روابط رسانهای: با روزنامهنگاران حوزه خود ارتباط بگیرید. این ارتباطات را شخصیسازی کرده و دادههای منحصربهفرد ارائه دهید.
۴. از رسانههای اجتماعی استفاده کنید: حضور قوی در پلتفرمهای مربوطه ایجاد کنید. بهروزرسانیها را به اشتراک بگذارید، با مخاطبان خود درگیر شوید و شخصیت برند خود را به نمایش بگذارید.
۵. محتوای قابل اشتراکگذاری تولید کنید: محتوای باکیفیتی تولید کنید که آموزشی یا سرگرمکننده باشد. این محتوا میتواند شامل وبلاگها، ویدیوها و اینفوگرافیکها باشد که به بهبود دیدهشدن برند کمک میکند.
۶. استفاده از فرصتهای شبکهسازی: در رویدادهای صنعت شرکت کنید، به سازمانهای حرفهای بپیوندید و با دیگر کارآفرینان ارتباط برقرار کنید. ایجاد روابط میتواند به شراکتهای ارزشمند و فرصتهای رسانهای منجر شود.
۷. بر شهرت آنلاین خود نظارت کنید: نام تجاری خود را بهصورت آنلاین دنبال کرده و به بازخوردهای مثبت و منفی پاسخ دهید. این کار نشاندهنده اهمیت قائل شدن برای نظرات مشتریان است.
نویسنده: یوت ن. هریس
منبع انگلیسی: sflcn
منبع فارسی: شارا
تاریخ انتشار: ۳۱ اکتبر ۲۰۲۴
انتهای پیام/
<div id=”div_eRasanehTrustseal_24429″></div>
<script src=”https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js”></script>
<script>eRasaneh_Trustseal(24429, false);</script>
با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:
نظر بدهید