شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا)–|| اگر کسبوکاری دارید یا خدماتی را برای ارائه به دیگران ارائه میدهید، ساختن یک وبسایت اولین گام در جهت افزایش دیده شدن تصویر شماست. بعد از اینکه وب سایت خود را طراحی کردید، مرحله بعدی جذب ترافیک است.
قرار دادن نام خود در معرض دید عموم می تواند در ابتدا یک چالش باشد. با این حال، با چند انتخاب هوشمندانه، می توانید به خوبی به سمت اولین تعاملات تجاری معنادار خود بروید.
برای یافتن پنج راه برای بهترین بازاریابی وب سایت خود و اطمینان از آماده بودن آن برای کسب و کار، ادامه مطلب را بخوانید:
۱. مطمئن شوید که وب سایت شما امن و مطمئن است
قبل از شروع بازاریابی وب سایت خود و تعامل با مشتریان بالقوه، مطمئن شوید که سایت شما در برابر حملات سایبری احتمالی و نقض داده ها محافظت می شود. حفاظت شامل نرم افزار ضد بدافزار، رمزگذاری و سیستم هایی مانند SSL است، SSL چیست؟ SSL مخفف Secure Sockets Layer است و راهی برای ایمن نگه داشتن اتصالات اینترنتی بین کلاینت ها و سرورها است.
در طول سال ها، SSL بر این اساس ساخته شده است و پروتکل های به روز شده ای مانند TLS یا امنیت لایه حمل و نقل به آن داده شده است. با داشتن یک سایت امن و توانایی انجام اقدامات احتیاطی در برابر نفوذ یا از دست دادن داده ها، نه تنها محیط امنی را برای معاملات تجاری خود تضمین می کنید، بلکه می توانید به مشتریان خود نیز نشان دهید که سایت شما ایمن و قابل اعتماد است.
۲. از بهینه سازی موتورهای جستجو استفاده کنید
بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو یکی از مهم ترین راه های شناخته شدن سایت شما توسط موتورهای جستجو و در نتیجه در دسترس بودن برای افراد بیشتری است. یکی از اولین گامها برای اجرای صحیح سئو شامل استفاده از کلمات کلیدی تخصصی است که به سایت شما اجازه میدهد در جستجوهای رایج نشان داده شود. تمرکز بر روی دنبال کردن روندها و داشتن محتوای نوشتاری تاثیرگذار در سایت شما می تواند از سئو استفاده کند و برجستگی آنلاین شما را افزایش دهد.
۳. در رسانه های اجتماعی حضور داشته باشید
یکی از بهترین راهها برای ایجاد نام آنلاین، استفاده از سایتهای رسانههای اجتماعی مانند توییتر و فیسبوک است. در اینجا، میتوانید خودتان را بازاریابی کنید و آگاهی خود را از خدماتی که ارائه میدهید افزایش دهید. به عنوان مثال: اگر شما یک هنرمند آزاد هستید، نمایش نمونههایی از کارهایتان در شبکههای اجتماعی میتواند به راحتی مهارتهای شما را به جهانیان نشان دهد. با فشار دادن همه جدیدترین به روز رسانی های سایت خود در رسانه های اجتماعی، می توانید دنبال کنندگان را به روز نگه دارید و از ویژگی های سایت خود آگاه باشید.
۴. وب سایت خود را مدرن و در دسترس نگه دارید
یک وبسایت شیک و مدرن تاثیر اولیه را بر جای میگذارد. وب سایتی که چشم نواز باشد و استفاده از آن آسان باشد می تواند توجه مخاطبان بیشتری را نیز به خود جلب کند. اطمینان از دسترسی آسان به وب سایت شما در انواع دستگاه ها مهم است، زیرا رایانه ها و دستگاه های تلفن همراه به طور مساوی استفاده می شوند. طراحی یک نسخه تلفن همراه جداگانه از صفحه شما که صفحه نمایش را با تلفن ها و سایر دستگاه های تلفن همراه تطبیق می دهد و در عین حال ظاهری قابل درک را حفظ می کند، می تواند به سایت شما کمک کند تا به کاربران در همه سیستم عامل ها دسترسی پیدا کند.
همچنین، ویژگی های دسترسی را در نظر داشته باشید. چنین ویژگیهایی برای افراد دارای ناتوانیهای خاص مانند استفاده از متن به اندازه کافی بزرگ برای خواندن، حذف انیمیشنهای حواسپرتی که میتواند روی کاربران حساس به نور تأثیر بگذارد و اضافه کردن زیرنویس به هر ویدیویی با زبان گفتاری برای افراد کمشنوا یا بدون صدا فعال شده در دستگاههایشان، در خود جای میدهد.
۵. با مخاطبان مورد نظر خود درگیر شوید
حضوری دوستانه و قابل دسترس در حلقه های مرتبط با رشته خود ایجاد کنید. صفحات رسانه های اجتماعی خود را فعال نگه دارید، با جامعه درگیر شوید و به گروه های آنلاین بپیوندید تا دسترسی شبکه خود را افزایش دهید. با قابل مشاهده کردن تصویر خود و آنچه ارائه می کنید، می توانید آگاهی وب سایت خود را گسترش دهید و دهان به دهان افزایش دهید و در نهایت ترافیک بیشتری را به ارمغان بیاورید. اگر قبلاً در رسانههای اجتماعی دنبالکنندهای دارید، مهارتهای خود را ذکر کنید تا علاقهمندی هر کسی که شما را دنبال میکند اندازهگیری کنید.
این می تواند خدمات شما را به افرادی که ممکن است به کار شما نیاز داشته باشند گسترش دهد. با تلاش و حوصله می توانید توجه بیشتری به وب سایت خود جلب کنید. متعهد بمانید و به طور منظم سایت خود را حفظ کنید و ممکن است ترافیک مورد نیاز خود را بدست آورید.
منبع فارسی: شارا – شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا)
|
نظر بدهید