4 ابزار اینترنتی برای شناسایی علایق مخاطبان روابط عمومی

در برنامه کارگاه پی آر نیوز امروز در گرند هایت شهر نیویورک، ری هافمن، مدیر عامل پوش فایر، فهرستی از 4 ابزار را گردآوری کرده است که متخصصان روابط عمومی می توانند به واسطه آنها نیازهای محتوایی مخاطبان خویش را تشخیص دهند. آنها می توانند دریابند که خوانندگان آنها چه چیزی را می خواهند بدانند:

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، برایان گرین- مخاطبان شما چه می خوانند؟ این یکی از مشکل ترین سوالات برای ارتباطگرانی است که باید از خودشان بپرسند. اما راه های مختلفی نیز برای پاسخ به این سوال وجود دارد (و این چیزی است که در این یادداشت به آن می پردازیم.) با استفاده از قدرت ابزار سئو (بهینه سازی برای موتورهای جستجو)، برای مثال شما می توانید دریابید که مخاطبان شما دنبال چه چیزی می گردند و ارزش آن کلمات کلیدی و موارد استفاده آنها چیست و کدامیک از آنها کمک می کند که بتوانید محتوای خود را بهینه سازی کنید.


در برنامه کارگاه پی آر نیوز امروز در گرند هایت شهر نیویورک، ری هافمن، مدیر عامل پوش فایر، فهرستی از 4 ابزار را گردآوری کرده است که متخصصان روابط عمومی می توانند به واسطه آنها نیازهای محتوایی مخاطبان خویش را تشخیص دهند. آنها می توانند دریابند که خوانندگان آنها چه چیزی را می خواهند بدانند:


1. «Übersuggest»: یک ابزار پیشنهاد کلمات کلیدی رایگان است که پیشنهادات بی شماری را در ارتباط با کلمات کلیدی که شما مورد هدف قرار می دهید. عبارت های کلیدی خودتان را وارد کنید و «Übersuggest» به شما کلمات کلیدی مرتبط و عباراتی که مردم بیشتر جستجو می کنند را به شما نشان می دهد.


2. «SEMrush» یک ابزار جستجوی کلمات کلیدی که فرصت های محتوای بهینه سازی شده را شناسایی می کند. در میان سایر گزینه ها «SEMrush» به شما کمک می کند کلمات کلیدی افقی را شناسایی کنید. این کلمات کلیدی مرتبط با عبارتی که شما جستجو کرده اید با توجه به کلمات واقعی شما برای جستجو نشان داده می شوند. این نرم افزار به شما اجازه می دهد که بر مبنای چند واژه کلیدی طیف گسترده ای از واژه های کلیدی را پیدا کنید. برای این برنامه باید هزینه 69.95 دلار را به صورت ماهانه پرداخت کنید.


3. «Search Meter»: یک افزونه وردپرسی است که آهنگ جستجوی شما را در وبسایتان بررسی می کند و به شما می گوید که مخاطبا شما با چه کلمات کلیدی وارد سایت شما می شوند.


4. «SurveyMonkey»: چیزهایی که مخاطبان شما دوست دارند درباره شما بگویند و دوست دارند درباره شما پوشش دهند. در ضمن این نرم افزار به موضوعاتی که مخاطبان درباره شما دوست ندارند ببینند را به شما نشان می دهند. طرح اصلی این نرم افزار رایگان است و برای طرح های مختلف نیاز به 26 دلار در ماه هزینه دارد.


منبع: http://www.prnewsonline.com/water-cooler/2014/06/02/4-tools-to-use-to-identify-what-does-your-audience-wants-to-read/?hq_e=el&hq_m=2893845&hq_l=10&hq_v=472ca672b1
منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)