شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || پس از انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیسجمهور، Ad Age با ۳۳ مدیر در حوزههای تبلیغات، بازاریابی، رسانه و فناوری گفتگو کرد تا ببیند صنعت تحت این مدیریت جدید چه تغییراتی را ممکن است تجربه کند. پاسخهای آنها به موضوعات مختلفی اشاره داشت، از جمله تأثیر تعرفههای پیشنهادی بر خردهفروشی و قیمتگذاری، تغییرات در پیامرسانی برندها به سمت ملیگرایی به جای شمولگرایی، نگرانیها درباره واکنشهای منفی بیشتر نسبت به تلاشهای تنوع، برابری و شمول (DE&I)، کاهش مقررات تبلیغاتی و تغییرات احتمالی در هزینههای تبلیغاتی.
نظرات مدیران:
جوزف آنتونی، بنیانگذار Hero Media
نتایج انتخابات بهاحتمال زیاد قدرت فعلی بازار را تشدید خواهد کرد و منجر به کاهش توجه به شیوههای کسبوکار شامل اهداف استخدام و تنوع تأمینکنندگان خواهد شد. این موضوع ممکن است منجر به بسته شدن آژانسهای کوچک متعلق به اقلیتها و رنگینپوستها شود.
جیسون دِلند، شریک Anomaly
برندها باید برای تولید محصولات و تجربیات بهتر کار کنند. پیامرسانی حول محور وحدت و مثبتاندیشی ضروری است.
استیو دِنهکاس، مدیر خلاقیت Crispin
پیروزی ترامپ برای برندها یک دعوت به عمل است تا حول ارزشهای خود گرد هم بیایند و همدلی را در هر جنبهای از سازمان خود گنجانده و بهطور مؤثری با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند.
ریچارد ایدلمن، مدیرعامل Edelman
این انتخابات میتواند موجب رونق اقتصادی شود که هزینههای تبلیغاتی را آزاد میکند. برندها باید در این محیط سیاسی، خوشبین و رو به جلو عمل کنند.
امید فارهنگ، بنیانگذار و مدیرعامل Majority
نتایج انتخابات ممکن است باعث شوند برندها از هرگونه ایده خلاقانهای که به سیاست نزدیک میشود، دوری کنند.
مارینا فیلیپلی، مدیرعامل Orci
نیاز به درک عمیقتر از مخاطبان خود در این انتخابات به وضوح نمایان شده است. تنوع و پیچیدگی مخاطبان نیاز به توجه بیشتری دارد.
سندی گالوپ، بنیانگذار IfWeRanTheWorld
بازگشت ترامپ به ریاستجمهوری احتمالاً به حفظ ساختارهای مردانه در صنعت منجر خواهد شد و این میتواند به تقویت نژادپرستی و تبعیضهای جنسیتی منجر شود.
اندری گری، مدیر خلاق Havas Lynx
برندها باید تغییرات لازم را ایجاد کنند و با جوامع خود همسو شوند. این زمان، فرصت مناسبی برای تغییرات مثبت است.
رندی گودیل، معاون رسانه اورسی
برندها باید به مخاطبان چندفرهنگی توجه کنند و رویکردهای خلاقانهای برای تعامل با آنها داشته باشند.
ناتان جون پوکرت، مدیر بازاریابی General Idea
تأثیر تعرفهها بر هزینه کالاها و احتمالاً بر روی تبلیغات و هزینههای تجاری موضوعاتی هستند که باید مد نظر قرار گیرند.
جیسون کاهنر، مدیر اجرایی Grey
باید به دقت به تغییرات در احساسات مصرفکنندگان توجه کنیم و برندها باید بر روی ارزشهای خود تمرکز کنند.
مایک کاپتانوویچ، بنیانگذار GrowthLab
انتظار میرود آژانسها از کمتر شدن مقررات در تبلیغات و رسانهها بهرهبرداری کنند، اما این آزادی به نظارت عمومی بیشتری منجر خواهد شد.
لورن کی-لمبرت، مدیر مشترک Shape History
دولت جدید ممکن است خطرات جدی برای کسبوکارها ایجاد کند و برابری اقتصادی را تحت تأثیر قرار دهد.
آدریان لوکاس، مدیر DEI The One Club for Creativity
نگرانیها در مورد تنوع، برابری و شمول ممکن است برندها را از مشارکت در این گفتگوها دور کند.
فرانک مازولا، مدیر خلاق Real Chemistry
این انتخابات میتواند بر اعتماد به صنعت پزشکی تأثیر بگذارد و موجب کاهش اعتماد عمومی شود.
آستین مککلند، معاون PR Spool
برندها باید محتاط باشند و از بحثهای سیاسی دوری کنند.
دانا وید، شریک و مدیر استراتژی Nimbus
نتایج انتخابات میتواند منجر به کاهش تلاشهای خلاقانه در صنعت شود.
آری وایس، بنیانگذار Quality Experience
برندها باید با دیدگاههای متنوعی از جامعه ارتباط برقرار کنند و از تجربیات مختلف برای ارتقای خلاقیت استفاده کنند.
این نتایج و تحلیلها نشان میدهد که تغییرات سیاسی بهوضوح بر روی استراتژیهای بازاریابی و تبلیغات تأثیرگذار خواهد بود و برندها باید خود را برای یک دوره جدید از چالشها و فرصتها آماده کنند.
نویسنده: کارکنان Ad Age
تاریخ انتشار: ۷ نوامبر ۲۰۲۴
منبع انگلیسی: Ad Age
منبع فارسی: شارا
انتهای پیام/
با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:
<div id=”div_eRasanehTrustseal_24429″></div>
<script src=”https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js”></script>
<script>eRasaneh_Trustseal(24429, false);</script>
نظر بدهید