11 مهارت اساسی یک ارتباط موفق

1. قابلیت اتصال/ توانایی ارتباط با تیم، همکاران و مخاطبان

2. گوش دادن/ مهمترین مهارت ارتباط گر اول گوش و دوم صحبت کردن است.

3. صبر/ بهترین کاری که یک متخصص می تواند انجام دهد صبور بودن است.


1. قابلیت اتصال/ توانایی ارتباط با تیم، همکاران و مخاطبان

2. گوش دادن/ مهمترین مهارت ارتباط گر اول گوش و دوم صحبت کردن است.

3. صبر/ بهترین کاری که یک متخصص می تواند انجام دهد صبور بودن است.

4. زمان بندی و سرعت ارتباطات

5. انعطاف پذیری/ توانایی انطباق با وضعیت جدید

6. هوش هیجانی

7. تحمل/ تحمل ایده های جدید، تغییرات غیر منتظره و حتی عدم اطمینان/ توانایی پذیرش یک ایده خارج از انتظارات


8. حساسیت و سازگاری فرهنگی/ درک تفاوت های فرهنگی

9. قوام کلامی و نوشتاری/ برقراری ارتباط از طریق گفتاری و رسانه های نوشتاری

10. مشاهده و تحلیل واکنش مردم و گروههای ذینفع به پیام، برنامه و نام تجاری

11. خلاقیت

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)