شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || انتقال به یک نقش رهبری جدید میتواند چالشبرانگیز باشد و اقداماتی که قبل از شروع این نقش انجام میدهید، برای موفقیت در ۹۰ روز اول و بعد از آن حیاتی است.
لیزا، که در پایان ۹۰ روز اول در نقش مدیران ارشد خود به من مراجعه کرد، با اعتماد به نفس شروع کرده بود؛ او داستان خود را به اشتراک گذاشت، آرزوهای خود را برای سازمان جدیدش مطرح کرد و تلاش زیادی برای کسب پیروزیهای سریع انجام داد. اما به زودی مشکلات شروع به ظهور کردند:
سرمایهگذاران از جهتگیری استراتژیک سردرگم بودند، کارکنان از وعدههای عملی نشده ناراضی بودند و مشتریان از خدماتی که دریافت کرده بودند، راضی نبودند.
در این مقاله، دیوید لنسفیلد به چهار دام کلیدی که باید از آنها پرهیز کنید هنگام ورود به نقش رهبری میپردازد. شناخت و اجتناب از این مشکلات میتواند به شما کمک کند تا به طور مؤثرتر به اهداف خود برسید و تأثیر مثبتی در سازمان خود بگذارید.
۱. عدم ایجاد ارتباط مؤثر
قبل از شروع در نقش رهبری، اهمیت ایجاد ارتباط مؤثر با اعضای تیم، سرمایهگذاران و مشتریان را نباید دست کم گرفت. عدم برقراری ارتباط مناسب میتواند منجر به سردرگمی و نارضایتی شود.
۲. تعیین اهداف غیرواقعبینانه
تعیین اهداف غیرواقعبینانه و پیشبینیهای غیر عملی میتواند به از دست رفتن اعتماد تیم و سرمایهگذاران منجر شود. باید اهدافی را مشخص کنید که قابل دستیابی و در راستای استراتژی سازمان باشند.
۳. نادیده گرفتن وعدههای قبلی
اگر در ابتدای ورود به نقش رهبری وعدههایی دادهاید، باید به آنها عمل کنید. نادیده گرفتن وعدهها میتواند باعث کاهش اعتماد و انگیزه در تیم و سایر ذینفعان شود.
۴. عدم توجه به نظرات و بازخوردها
عدم توجه به نظرات و بازخوردهای اعضای تیم و مشتریان میتواند منجر به عدم رضایت و کاهش بهرهوری شود. باید به بازخوردها گوش داده و تغییرات لازم را اعمال کنید.
نویسنده: دیوید لنسفیلد
تاریخ انتشار: ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۴
منبع انگلیسی:
منبع فارسی: شارا
با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:
نظر بدهید