شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || این گزارش از الجزیره که به تازگی منتشر شده است، به یک کمپین رسانهای جدید با بودجه بالا اشاره میکند که توسط یک میلیاردر آمریکایی به نام بری استرنلیخت راهاندازی شده است.
به گزارش شارا، این کمپین به دنبال تقویت وجهه اسرائیل و شیطان جلوه دادن حماس در میان تظاهرات جهانی همبستگی طرفدار فلسطین است.
این گزارش میگوید که این کمپین به دنبال جذب کمکهای میلیون دلاری از دهها تن از بزرگترین نام های جهان در رسانهها، امور مالی و فناوری است. این افراد شامل اریک اشمیت، مدیر عامل سابق گوگل، مایکل دل مدیر عامل شرکت دل و مایکل میلکن، سرمایهدار هستند.
بر اساس گزارش الجزیره، هدف این کمپین رسانهای این است که حماس را به عنوان یک “سازمان تروریستی” معرفی کند که “نه فقط دشمن اسرائیل، بلکه دشمن ایالات متحده است”. این کمپین همچنین به دنبال رد ادعاهای نقض حقوق بشر توسط اسرائیل است.
این گزارش میگوید که این کمپین تاکنون حداقل چند میلیون دلار جمعآوری کرده است و توسط جاش ولاستو، یک استراتژیست ارتباطات که قبلا برای سناتور آمریکایی چاک شومر و فرماندار سابق نیویورک اندرو کومو کار میکرد، توصیه میشود.
این گزارش میافزاید که این کمپین در حالی راهاندازی شده است که حمایت عمومی از موضع ایالات متحده در جنگ اسرائیل و فلسطین در حال کاهش است.
این گزارش از الجزیره میتواند پیامدهای مهمی داشته باشد. این گزارش نشان میدهد که تلاشهای گستردهای برای کنترل روایت رسانهای در مورد مناقشه اسرائیل و فلسطین وجود دارد. این گزارش همچنین نشان میدهد که این تلاشها توسط برخی از قدرتمندترین افراد جهان حمایت میشود.
انتهای پیام/
|
نظر بدهید