سخنگوی سازمان اموال تملیکی: روابطعمومی را باید جدی گرفت نه آنکه در حاشیه باشد
شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || قائم مقام و سخنگوی سازمان جمعآوری و فروش اموال تملیکی در دوره دو روزه توجیهی آموزشی مسئولان و شاغلین روابط عمومی ادارات کل اموال تملیکی سراسر کشور حضور یافت.
به گزارش روابطعمومی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی صاحب حجتی قائم مقام و سخنگوی سازمان در دوره آموزشی–توجیهی روابطعمومیهای ادارات کل جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان ها، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و بهره گیری از مضامین مناجات شعبانیه برای ورود به ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان، اظهارداشت: کشور و جامعه با جنگ ترکیبی و پروپاگاندای رسانه های بیگانه روبرو است که باید برای آن برنامه داشت. شاهد هستیم در هر موضوعی یک بحران برای جامعه ایجاد می کنند که مهمترین مسئله این روزها مسمومیت دانش آموزان است.
وی به نقش روابطعمومی پرداخت و یادآور شد: ضرورت دارد افرادی در حوزه روابطعمومی مشغول باشند که نگاه موسعی نسبت به مسائل روزمره و جاری داشته باشند.
قائم مقام سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی با بیان اینکه جنگ امروزی، جنگ روایت ها است، بیان داشت: در حیطه ای که هستیم باید اثرگذار باشیم و بتوانیم روی افکار عمومی در حد بضاعت تاثیر بگذاریم.
سخنگوی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی با تاکید بر اینکه روابطعمومی آینه سازمان شناخته می شود، گفت: هر چه این آینه شفاف تر باشد دقیقتر می تواند مسائل را منعکس کند. مشکلاتی در سازمان از حیث منابع انسانی وجود دارد اما در عین حال این سازمان چابک است و بعضا یک نفر چند مسئولیت دارد.
وی یادآور شد: توقع از مدیران کل استان ها این است که افرادی درگیر روابطعمومی باشند که وقت موثر بگذارند. اتفاقات بزرگی در استان ها رقم می خورد که ارزشمند و پرحجم است اما در انعکاس آن کار درست و به موقعی انجام نمی شود. کار روابطعمومی را باید جدی گرفت و نه اینکه در حاشیه باشد.
حجتی به وظایف روابطعمومی اشاره و عنوان کرد: یکی از وظایف مدیریت بحران است که باید چگونگی و نحوه برخورد با آن را بدانیم. ممکن ایت فضایی علیه سازمان در استانی ایجاد شود باید بدانیم چطور رفتار کنیم و آن را از تهدید به فرصت تبدیل کنیم تا جلوی آسیب گرفته شود.
قائم مقام سازمان با طرح سوالی مبنی بر اینکه کدام یک از روابطعمومیهای استانی کانال خبری اموال تملیکی در فضای مجازی دارند، تصریح کرد: دومین وظیفه روابطعمومی رصد شبکه های اجتماعی است و باید نسبت به اخبار و وقایع تحلیل داشت.
وی ادامه داد: سومین موضوع مدیریت رسانه و انتشار محتوای مورد نظر است که چقدر دقیق، عامه پسند و با ابزار لازم برای جذب افکار عمومی باشد. پرداختن به مسئله ظرافت و هنر می خواهد تا بتوان تصویر قابل دفاع از عملکرد، اقدامات و اداره کل خود خلق کنید.
حجتی نحوه ارتباط گیری و تعامل با رسانه ها و مسئولان سایر دستگاه ها را از دیگر وظایف روابطعمومی دانست و یاد آور شد: نگاه اقناعی و تبیین کننده داشته باشید. از مدیران کل استان ها توقع داریم نسبت به اطلاع رسانی فعالتر عمل کنند. روابطعمومی باید موتور محرک این بخش باشد.
وی با اشاره به اینکه سازمان و ادارات کل هر ماه مزایده، حراج و موارد دیگری برای اطلاع رسانی دارد، عنوان کرد: این موضوع علاوه بر اطلاع رسانی نقش مهمی در توزیع عادلانه فرصت برای مردم، کسب و کار و فروش سازمان دارد.
سخنگوی سازمان به تفاوت روابطعمومی و تبلیغات پرداخت و اظهارداشت: تبلیغات با صرف پول محقق می شود اما روابطعمومی با حداقل هزینه هم قابل انجام است و بر پایه تعامل و ارتباطات متمرکز است.
وی ادامه داد: تبلیغات شک برانگیز، با دید کوتاه مدت، به صورت ادعا و سود محور است اما روابطعمومی بر پایه اعتماد، با نگاه بلند مدت و معمولا اثباتی و دارای منافع مشترک با افکار عمومی محسوب میشود.
حجتی در پایان تاکید کرد: زحماتی که در استان ها کشیده می شود همراه با پوشش رسانه ای مناسب نیست که باید این رویه اصلاح شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان اموال تملیکی:
برگزاری دورههای آموزشی برای مسئولان روابطعمومی اموال تملیکی لازم و قابل تحسین است
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جمعآوری و فروش اموال تملیکی، روابطعمومی را نیازی فوری و اساسی برای برون رفت دستگاه های اجرایی از روزمرگی های متداول توصیف کرد.
علی جمشیدی که در دوره دو روزه توجیهی و آموزشی مسئولان و شاغلین روابط عمومی ادارات کل اموال تملیکی سراسر کشور در کرج سخن می گفت، اظهار داشت: روابطعمومی برای برون رفت دستگاه های اجرایی و موسسات از روزمرگی های متداول امروزی واجب است و نباید به آن بی توجهی کرد.
جمشیدی در ادامه ضمن برشمردن مثال هایی در باب آداب تشریفات و ضرورت اهتمام لازم برای انجام کامل آن، خاطرنشان کرد: در صورت عدم انجام تشریفات به موقع و در اندازه کافی، هرج و مرج و بی برنامگی حادث می شود که تمام توان مدیریتی را برای اصلاح باید به کار بست و در نهایت نتیجه شایسته نیز بدست نمی آید.
وی با اشاره به ضرورت مقوله آموزش و توجه به این موضوع در دوره فعلی مدیریت سازمان، تصریح کرد: برگزاری دوره های آموزشی برای مسئولان روابطعمومی سازمان در اقصی نقاط کشور و سراسر استان ها لازم و قابل تحسین است که باید در ادامه نیز با برنامه ریزی جامع و مدونی استمرار یابد.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان اموال تملیکی در پایان ضمن تشکر از برگزار کنندگان این دوره، بیان داشت: از خوش سلیقگی و نوع نگاه شما در برگزاری کارگاه های مناسب و انتخاب کتب موضوعه، مراتب سپاسگزاری را به عمل آورده که این بیانگر تغییر نگاه سازمان به حوزه روابطعمومی و تلاش برای بهبود اوضاع است.
|
نظر بدهید