شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || کمپین معاون رئیسجمهور کامالا هریس با بهرهگیری از میمهای ویروسی و طعنههای سیاسی بر رسانههای اجتماعی تسلط یافته است.
تیم دیجیتال هریس، که شامل نسل جوانی از کاربران ۱۲ تا ۲۷ ساله است، توانسته است از فرصتهای رسانههای اجتماعی بهویژه تیکتاک استفاده کند تا بهطور مؤثری با مخاطبان جوان ارتباط برقرار کند.
این تیم با استفاده از طنز و روندهای ویروسی، موفق شده است تا توجه گستردهای جلب کند و در مدت کوتاهی تعداد دنبالکنندگان حسابهای اجتماعی خود را به شدت افزایش دهد.
حساب تیکTikTok @KamalaHarris در عرض ۲۴ ساعت از زمان نامزدی هریس، دو میلیون دنبالکننده به دست آورد و در حال حاضر بیش از ۴.۸ میلیون دنبالکننده دارد.
همچنین، حساب @KamalaHQ که پیشتر به Biden HQ معروف بود، تعداد دنبالکنندگان خود را از ۴۴۰ هزار به بیش از ۳.۹ میلیون افزایش داده است. ویدیوهای اولیه این حساب تا اوایل ماه اوت بیش از ۱۱۳ میلیون بازدید داشتهاند.
کمپین هریس از تاکتیکهای نوین و گستاخانهای بهره برده است که گاهی به طور مستقیم به انتقاد از دونالد ترامپ پرداخته و به ویژه از میمها و روندهای آنلاین برای جلب توجه و ایجاد تضاد استفاده کرده است.
این استراتژی بهویژه به موفقیت در جلب توجه مخاطبان جوان کمک کرده و نشاندهنده یک تغییر در رویکردهای دیجیتال در مقایسه با کمپینهای پیشین است.
تیم دیجیتال کمپین هریس با داشتن بیش از ۱۷۵ کارمند و همکاری با صدها سازنده و تأثیرگذار، بر روی توسعه پستهای رسانههای اجتماعی و جمعآوری منابع مالی تمرکز کرده است.
این تیم با استفاده از حسابهای “پاسخ سریع” به روندها و لحظات کلیدی در زمان واقعی واکنش نشان میدهد و تلاش میکند تا با برقراری ارتباط مستقیم با مخاطبان در رسانههای اجتماعی، موفقیتهای خود را ادامه دهد.
منبع:
سرین حبشیان. (۲۷ اوت ۲۰۲۴). “چه چیزی پشت تسلط هریس بر رسانههای اجتماعی نهفته است”. Axios.
منبع فارسی: شارا
انتهای پیام/
نظر بدهید