کاسوهارا: زنگ خطر برای مهمان‌نوازی ژاپنی

در ژاپن، مهمان‌نوازی در سطح بالایی شناخته می‌شود، اما اخیراً شاهد افزایش مواردی از آزار و اذیت مشتریان در این کشور بوده‌ایم. این پدیده که به “کاسوهارا” یا آزار و اذیت مشتری معروف است، به طور خاص در محیط‌های خدماتی و فروشگاهی به چشم می‌خورد. در ژاپن، انتظارات از خدمات بسیار بالا است و فرهنگ مهمان‌نوازی به حدی است که کارکنان حتی در فروشگاه‌های مجلل هنگام خروج از در به مشتریان تعظیم می‌کنند.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || در ژاپن، مهمان‌نوازی در سطح بالایی شناخته می‌شود، اما اخیراً شاهد افزایش مواردی از آزار و اذیت مشتریان در این کشور بوده‌ایم. این پدیده که به “کاسوهارا” یا آزار و اذیت مشتری معروف است، به طور خاص در محیط‌های خدماتی و فروشگاهی به چشم می‌خورد. در ژاپن، انتظارات از خدمات بسیار بالا است و فرهنگ مهمان‌نوازی به حدی است که کارکنان حتی در فروشگاه‌های مجلل هنگام خروج از در به مشتریان تعظیم می‌کنند.

افزایش این نوع رفتارها به خصوص پس از پاندمی به معضلی جدی برای کارفرمایان و کارکنان تبدیل شده است. این مشکل به ویژه با کمبود نیروی کار، که به کارگران اجازه می‌دهد در صورت احساس بدرفتاری، کار خود را ترک کنند، تشدید شده است.

در پاسخ به این مشکل، برخی شرکت‌ها و سازمان‌ها اقداماتی را برای حفاظت از کارکنان خود در برابر آزار مشتریان آغاز کرده‌اند. به عنوان مثال، برخی از کارفرمایان علائمی را در محل کار نصب کرده‌اند که به مشتریان در مورد رفتار مناسب هشدار می‌دهد و برخی دیگر قوانینی را برای تعیین مرزهای رفتار مشتریان در حال تدوین هستند.

بعضی از کارفرمایان به منظور حفاظت از کارمندان در برابر آزارهای آنلاین، نام خانوادگی آن‌ها را از برچسب‌های نام حذف کرده‌اند و برخی از شرکت‌ها نیز در حال توسعه فناوری‌هایی برای کاهش تأثیرات منفی شکایات مشتریان هستند. به علاوه، دولت ژاپن و اتحادیه‌های کارگری در حال تلاش برای تصویب قوانینی هستند که محافظت بیشتری از کارگران در برابر آزار و اذیت مشتری فراهم کند.

این تغییرات نشان‌دهنده تغییرات فرهنگی در ژاپن است، جایی که به تدریج پذیرش بیشتری برای تغییر در انتظارات از خدمات وجود دارد و بسیاری از کسب‌وکارها تلاش می‌کنند تا تعادلی بین حفظ استانداردهای بالای خدمات و حفاظت از حقوق کارکنان خود برقرار کنند.
 

منبع انگلیسی: nytimes

منبع فارسی: شارا

 

انتهای پیام/

 

 


 

 

با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:

https://telegram.me/sharaPR