
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)–|| روابطعمومی به عنوان یک گرایش حرفهای و تخصصی در زیرمجموعه علوم ارتباطات از تاثیر گذارترین علوم است.
چرا که ( ارتباط) مقولهای نیست که به عصر خاصی تعلق داشته باشد. از بدو پیدایش آفرینش، انسان همواره نیاز به برقراری ارتباط با همنوع خود و جهان اطراف داشته است.
یک روابطعمومی پویا یا سازمان خود را تغییر میدهد، یا آن را بقا میبخشد تا به هدف خود برسد. شناخت درست یک مدیر روابطعمومی از مسائل روز سازمان متبوع خود و ارائه پیشنهاد و راهکارهای مناسب برای حل مسئله آن سازمان تنها از توان یک مدیر روابطعمومی کارآمد بر می آید.
* روابطعمومی یک رسانه است.
از آن جهت که اطلاعرسانی، اقناع و تاثیرگذاری سازمان خود را بر عهده دارد میتواند به عنوان یک رسانه پل ارتباطی بین سازمان و جامعه مخاطب سازمان باشد.
*کار روابطعمومی کار دل است
روابطعمومی کاری است که با چاشنی عشق به جلو میرود هر چه عشق و شوق بیشتر باشد کار روابطعمومی زیباتر و تاثیرگذارتر است. از طرفی روابطعمومی میدانی است که به حل مسائل همه میپردازد و عدهای نیز برای روابطعمومی مسئله ایجاد میکنند یا به قولی، عرصهای است که سنگ همه را به سینه میزند و عدهای نیز به او سنگ می زنند!
*روابطعمومی یک هنر است
روابطعمومی یک شغل نیست بلکه هنری است که عشق و اخلاقگرایی در رأس آن قرار دارند. در همین راستا مرحوم دکتر نطقی، بنیانگذار علم روابطعمومی ایران گفتهاند: روابطعمومی یک شغل اداری نیست بلکه یک شوق اداری است. چرا که تمامی فعالان عرصه روابطعمومی با عشق، شور و نشاط همراه با هنر، خلاقیت وایدهپردازی گام به گام در رروزمرهگیهای اداری به پیش میروند.
*روابطعمومی شناسنامه و هویت وجودی هر سازمان است
روابطعمومی یک ابزار نیست که در کنشهای اداری همواره در پایینترین جایگاه حقوقی و حقیقی قرار بگیرد. روابطعمومی هویت و نبض تپنده هر سازمان است که باید مورد توجه و حمایت مدیر سازمان قرار گیرد. بیتوجهی مدیریت هر سازمان به روابطعمومی منجر به ناکارآمدی روابطعمومی میشود. اگر روابطعمومی هر سازمانی پویایی خود را از دست دهد و ناکارآمد شود، مدیریت آن سازمان نیز ناکارآمد میشود.
* روابطعمومی تریبون هرسازمان و محل امن مخاطبان آن است
روابطعمومیها چه در ساعات اداری و چه ساعات غیر اداری و در بحرانها همواره در کنار نگرانیها و دغدغههای مخاطبین سازمان حضور دارند. اهالی روابطعمومی ساعت کار مشخصی ندارند بلکه همواره در خدمترسانی حاضرند و در خط مقدم سازمان خود آماده باش هستند. (۲۴×۷)
هفت روز هفته و بیست و چهار ساعته…
روابط عمومی
هویت هر سازمان است که نقش فرهنگسازی را در ابعاد گسترده بر عهده دارد و نه صرفاً انجام خدمات عمومی و عبور از روزمرگیهای اداری.
روز ارتباطات و روابط عمومی مبارک باد
|
نظر بدهید