شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || با نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۲۴، شرکتهای بزرگ روابط عمومی در حال تلاش برای رسیدن به اهداف مالی خود هستند. ادلمن، یکی از بزرگترین شرکتهای روابط عمومی جهان، پیشبینی خود را برای سال جاری کاهش داده و به واقعیتهای اقتصادی پیچیدهتری اشاره میکند که در حال تأثیرگذاری بر بازار هستند.
عملکرد Q3 و پیشبینیهای جدید
شرکت Omnicom PR Group در گزارش مالی خود از رشد ارگانیک ۴.۳ درصدی نسبت به سال قبل خبر داده است. به طور کلی، درآمدهای ارگانیک این شرکت به ۱.۲ میلیارد دلار افزایش یافته است که نشاندهنده افزایش ۱.۴ درصدی در مقایسه با سال گذشته است. این عملکرد در Q3 2023 که کاهش ۵.۵ درصدی را نشان میداد، بهبود یافته است و احتمالاً تحت تأثیر انتخابات ایالات متحده قرار دارد.
مدیرعامل ادواردلمن، ریچارد ادواردلمن، پیشبینی خود از رشد ۱ تا ۲ درصدی در سال ۲۰۲۴ را به “نزدیک به صفر تا ۱ درصد” کاهش داده است. او به وضعیت “ناهموار” بازار اشاره کرد که موجب طولانی شدن فرآیند درخواستها و ضعف در برخی مناطق، بهویژه در آسیا به دلیل تنشهای ناشی از روابط ایالات متحده و چین شده است.
چالشها و فشارهای مالی
همه مشتریان در حال کنترل هزینهها و احتیاط در صرفکردن هستند. فشار بر حسابهای بزرگ غذا و کالاهای مصرفی باعث ایجاد چالشهایی برای تأمینکنندگان شده است. در عین حال، خدمات مالی در حال حاضر عملکرد بهتری را نشان میدهد و فعالیتهای مرتبط با بحران، امور عمومی و عرضههای عمومی اولیه (IPO) و ادغام و خرید (M&A) نیز در حال افزایش است.
شرکتهای کوچک و متوسط به ویژه در حال تجربه رشد بیشتری هستند، بهطوری که برخی از آنها انتظار رشد ۱۵ درصدی را در سال جاری دارند. این امر به دلیل بازگشت پروژههای فناوری و احیای کارهای حوزه بهداشت و دارو پس از تعطیلات کارگری است.
وضعیت شرکتهای رقیب
شرکت Publicis بهطور کلی شاهد افزایش ۵.۸ درصدی بوده و در سال جاری به دلیل پیروزیهای تجاری جدید عملکرد خوبی داشته است. در حالی که WPP معمولاً در آستانه اعلام نتایج خود، حسابهای بزرگ جدیدی را معرفی میکند، اما شایعاتی در مورد چالشهای این شرکت نیز وجود دارد.
در نهایت، به نظر میرسد که مدیران شرکتهای بزرگ در تلاشاند تا با چالشها و فشارهای ناشی از بازار در سهماهه پایانی سال روبهرو شوند و امیدوارند که با شروع یک دولت جدید، ثبات بیشتری به بازارها و کسبوکارها بازگردد.
سال ۲۰۲۴ برای شرکتهای بزرگ روابط عمومی یک سال چالشبرانگیز به نظر میرسد. با وجود پیشبینیهای کاهش یافته و فشارهای مالی، توانایی این شرکتها در انطباق با شرایط جدید و بهرهگیری از فرصتهای موجود میتواند سرنوشتساز باشد.
نویسنده: استیون بارنت
تاریخ انتشار: ۱۷ اکتبر ۲۰۲۴
منبع انگلیسی: PRWeek
منبع فارسی: شارا
انتهای پیام/
با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:
<div id=”div_eRasanehTrustseal_24429″></div>
<script src=”https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js”></script>
<script>eRasaneh_Trustseal(24429, false);</script>
نظر بدهید