وضع و عملکرد روابط عمومی از منظر دکتر مسعودی در گفتگوی اختصاصی با شارا

به نظر اینجانب روابط عمومی در بیشتر مراکز کشور بیشتر ابزاری برای مدیران است تا مردم. به عبارت دیگر معمولا مدیران با ارجاع مردم به روابط عمومی و استفاده از توانمندی های آنان بهتر می توانند حقایق را پنهان نمایند بنابراین مردم ترجیح می دهند اخبار وقایع را به طور مستقیم از خود مدیران بشنوند تا روابط عمومی

شارا– وضع و عملکرد روابط عمومی در ایران را چگونه ارزیابی می کنید و فعالیت های این حوزه تا چه اندازه مبتنی بر استانداردهاست؟

به نظر اینجانب روابط عمومی در بیشتر مراکز کشور بیشتر ابزاری برای مدیران است تا مردم. به عبارت دیگر معمولا مدیران با ارجاع مردم به روابط عمومی و استفاده از توانمندی های آنان بهتر می توانند حقایق را پنهان نمایند بنابراین مردم ترجیح می دهند اخبار وقایع را به طور مستقیم از خود مدیران بشنوند تا روابط عمومی

 

روابط عمومی امروز ایران با چه فرصت ها و چالش هایی مواجه است و برای استفاده بهینه از آن چه پیشنهادی دارید؟

روابط عمومی باید جایگاه خود را در کشور پیدا کند و این به تلاش خستگی ناپذیر افرادی چون شما برای شفاف سازی و صداقت در گفتار  بر می گردد.

  

متاسفانه در حوزه روابط عمومی استفاده از تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات بیش از آنکه عملیاتی شود شعار داده می شود مشکل کجاست؟ چرا در این حوزه پیشرفت محسوسی نداشتیم؟

نمی دانم، شاید به دلیل اینکه جایگاه واقعی روابط عمومی در هنوز مردم و مدیران نیاز به تصحیح دارد.

 

با توجه به نیازهای توسعه ای کشور در زمینه های مختلف، روابط عمومی ها چه نقشی در توسعه پایدار کشور دارند؟

بیان واقعیات در کمال صداقت و به دور از جنجال آفرینی به مسئولین و مردم که نتیجه آن تصمیم گیری درست و استفاده بهینه از امکانات است.

 

اصلی ترین و اثرگذارترین نقش روابط عمومی ها در”سال حماسه سیاسی حماسه اقتصادی” چیست؟

همواره قدم اول حماسه کسب اطلاعات صحیح و دقیق بوده که ارائه آنها مهمترین وظیفه روابط عمومی است. روابط عمومی بیش از آنکه نفع سازمان متبوع خود را در نظر گیرند باید دغدغه کل کشور را داشته باشند.