نیاز به فرهنگ شفاف شرکت/ 4 دلیل

شفافیت یعنی اینکه یک شرکت نسبت به برنامه ها و عملکردهای خود باز و صادق است و کارمندان آن نیز با یکدیگر و با مشتریان باز و صادق هستند. اما عدم شفافیت، یک محیط پنهانی و کارمندان غیر قابل اعتماد ایجاد می کند و مردم دوست ندارند از شرکتی که به آنها اعتماد ندارند خریداری یا کار کنند.

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)|| شفافیت یعنی اینکه یک شرکت نسبت به برنامه ها و عملکردهای خود باز و صادق است و کارمندان آن نیز با یکدیگر و با مشتریان باز و صادق هستند. اما عدم شفافیت، یک محیط پنهانی و کارمندان غیر قابل اعتماد ایجاد می کند و مردم دوست ندارند از شرکتی که به آنها اعتماد ندارند خریداری یا کار کنند.

فرهنگ شفاف دارای مزایای زیر است:

1. بهره وری کارکنان افزایش می یابد
وقتی کارمندان عمیقاً به یکدیگر و مدیرانشان اعتماد دارند، در پروژه ها همکاری می کنند و به عنوان تیم بهتر کار می کنند. همچنین احتمالاً بدون محدودیت به طور منظم یادداشت ها، داده ها و ایده های خود را با یکدیگر به اشتراک می گذارند. شفافیت کامل در محیط کار باعث افزایش بهره وری و سودآوری سازمان می شود.

2. نوآوری کارکنان بیشتر می شود
کارمندان شاغل در یک محیط شفاف بیشتر به وظایف خود مشغول خواهند بود زیرا آنها نگران رفتار ناعادلانه یا بدگویی یا دروغ گفتن نخواهند بود. مطالعات حتی نشان می دهد که فرهنگ های شفاف تر کار باعث شادتر شدن کارکنان می شوند و وقتی کارمندان شادتر هستند می توانند بر تولید ایده های جدید و جالب توجه تمرکز کنند.

3. حفظ کارکنان امکان پذیر می شود
برای حفظ کارمندان خود، یک فرهنگ شفاف شرکت را اجرا کنید که به آنها امکان اعتماد کامل به رئیس خود را می دهد. 58 درصد کارمندان بیش از آنکه به رئیس خود اعتماد کنند، به غریبه ها اعتماد دارند و بیشتر کارمندان به دلیل این کارفرمایان بد، کار را ترک می کنند. به این ترتیب، آنها بسیار مشتاق کار برای رهبران و مدیران قابل اعتماد و شفاف خواهند بود.

4- رضایت مشتری بیشتر می شود
فرهنگ های شفاف شرکت نیز به مشتریان یک سازمان گسترش می یابد. وقتی کارمندان با یکدیگر شفاف هستند، آنها در کل، محیط شفاف شرکت را تقویت می کنند که بر مشتری نیز تأثیر می گذارد و مشتریان ترجیح می دهند از شرکتهایی که به آنها اعتماد دارند خرید کنند.

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)