نفوذ شرکت‌های روابط عمومی در فضای فعالیت‌های زیست‌محیطی و کشاورزی

این شرکت‌ها با هدف مدیریت شهرت و جمع‌آوری اطلاعات در زمینه‌های مختلف، گاه در موضوعات حساس مانند محیط زیست و کشاورزی ورود می‌کنند.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || در سال‌های اخیر، فعالیت شرکت‌های روابط عمومی در سراسر جهان، به‌ویژه در ایالات متحده، به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

این شرکت‌ها با هدف مدیریت شهرت و جمع‌آوری اطلاعات در زمینه‌های مختلف، گاه در موضوعات حساس مانند محیط زیست و کشاورزی ورود می‌کنند.

یکی از این شرکت‌ها که در کانون توجه قرار گرفته، v-Fluence Interactive، مستقر در میسوری ایالات متحده است. این شرکت توسط جی بیرن، یکی از مدیران سابق شرکت مونسانتو و همچنین مدیر ارتباطات سابق آژانس توسعه بین‌المللی ایالات متحده (USAID)، تأسیس شده است.

شرکت v-Fluence در زمینه‌های کشاورزی و بیوتکنولوژی فعالیت می‌کند و هدف اصلی آن، به گفته اسناد منتشر شده، مقابله با فعالان و دانشمندانی است که با استفاده از آفت‌کش‌ها و محصولات تراریخته مخالفت می‌کنند.

این شرکت شبکه اجتماعی خصوصی‌ای به نام Bonus Eventus را مدیریت می‌کند که دسترسی به آن تنها با دعوتنامه ممکن است و در آن پروفایل‌هایی از فعالان، دانشمندان و سیاستمداران از جمله افراد برجسته‌ای چون واندانا شیوا و دبال دب قرار دارد.

این فعالیت‌ها موجب نگرانی بسیاری از منتقدان و فعالان شده است، زیرا v-Fluence متهم به استفاده از اطلاعات شخصی برای تضعیف فعالیت‌های زیست‌محیطی و علمی منتقدان شده است.

طبق گزارش‌های منتشر شده، این شرکت در کنار غول‌های آفت‌کش مانند Syngenta، با اتهاماتی چون سرکوب اطلاعات منفی و به چالش کشیدن فعالان و دانشمندان مواجه است.

منبع انگلیسی: ساراسواتی توپادولا، مارگو گیبز و النا دبره
منبع فارسی: شارا
تاریخ انتشار: ۲۸ سپتامبر ۲۰۲۴

انتهای پیام/

<div id=”div_eRasanehTrustseal_24429″></div>
<script src=”https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js”></script>
<script>eRasaneh_Trustseal(24429, false);</script>

با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:

https://telegram.me/sharaPR