شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)– نتایج حاصل از پژوهش های عصبی ارائه شده توسط برندان کوک (Brendan Cook) از شرکت تبلیغات محیطی (OOH!) استرالیایی، نشان داد که اوج لحظات هیجان انگیز و محرک می تواند برند شما را به حافظه طولانی مدت افراد منتقل کند.
با کنترل امواج مغز افرادی که تبلیغات را مشاهده می کنند، محققان توانستند لحظات اوج فعالیت مغز را دریافت کنند – لحظات مهیج نمادین. برای مثال صحنه هایی در تبلیغات تلویزیون که بیشترین تاثیر بر روی بیننده را دارد. از صحنه هایی از این لحظات مهیج برای نمایش در بیلبوردها استفاده شده و هفته بعد همراه با چندین تصویر تصادفی دیگر به همان افراد نشان داده شده است. هدف اصلی این بود که بررسی شود آیا با استفاده از تنها یک تبلیغات تلویزیونی افراد هنوز تاثیر آن اوج لحظات را در حافظه طولانی مدت خود داشته اند یا خیر.
نتیجه نهایی این است که ما توانستیم بفهمیم که اگر از اوج هیجان نمادین استفاده شود ،42% بیشتر بر روی حافظه طولانی مدت افراد در یادآوری برنامه تبلیغات تاثیر گذاشته خواهد شد.
به بیان دیگر با استفاده از شیوه های محیطی همچون بیلبورد، تبلیغات روی تاکسی، بازارها ، نمایشگرها و… برای نشان دادن صحنه هیجانی می توان به آن چه کوک به نام (replay button) می شناسد دست یافت و بر حافظه طولانی مدت افراد تاثیر گذاشت. این همان چیزی است که باعث تحریک فروش می شود و با استفاده از شیوه های تبلیغات محیطی می توان به این مسئله دست یافت. این موضوع را تری مورفی، مدیر اجرایی بخش بازاریابی و خدمات بازاریابی شرکت Primedia Outdoor بین می کند.
مورفی همچنین می گوید: این تحقیق نشان می دهد که ایجاد تبلیغات محیطی خوب و ارتباط دادن آن به بقیه یک کمپین، چقدر آسان است. همانطور که Cook نیز بیان می کند، برای تاثیر گذاری نیازی به جایزه نیست.
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|
نظر بدهید