ناشران تأثیر «ناچیز» ترافیک مرورهای هوش مصنوعی گوگل را گزارش می‌کنند
نویسنده: دنی گودوین

هوش مصنوعی مولد به تازگی تغییر شکل جستجو را آغاز کرده است و این روند در دهه آینده ادامه خواهد یافت.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || دو ناشر بزرگ، Dotdash Meredith و Ziff Davis، گزارش داده‌اند که مرورهای هوش مصنوعی گوگل تأثیر قابل‌توجهی بر ترافیک آن‌ها نداشته است.

آنچه Dotdash Meredith می‌گوید:
در نامه سهامداران Q2 2024 Dotdash Meredith (مالک IAC) آمده است که «گوگل در اواسط ماه مه شروع به انتشار مرورهای هوش مصنوعی کرد و تأثیر آن بر ترافیک ما ناچیز بوده است.

ارجاع‌های درخواست‌های جستجوی گوگل کمتر از نیمی از ترافیک ما را تولید می‌کنند. بر اساس تجزیه و تحلیل ما، پاسخ‌های ایجاد شده توسط هوش مصنوعی در حدود ۱۵٪ از جستجوها در دسته‌های ما ارائه می‌شود که بیشترین فراوانی را در حوزه سلامت، فناوری و امور مالی دارند.

تفاوت نرخ کلیک بین صفحات با و بدون بررسی کلی هوش مصنوعی تا کنون جزئی است، اما هنوز زود است و محصولات به سرعت تغییر می‌کنند، بنابراین گذشته مقدمه نیست.»

آنچه Ziff Davis می‌گوید: Vivek Shah، مدیر عامل Ziff Davis، در تماس با درآمد شرکت اظهار داشت: «من می‌دانم که هنوز علاقه سرمایه‌گذاران به تأثیرات هوش مصنوعی بر جستجو وجود دارد.

حال که تجربه اجمالی هوش مصنوعی در جریان است، می‌خواهیم تحلیلی را که در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۳ انجام دادیم در رابطه با دفعات مرورهای اجمالی هوش مصنوعی که به کاربران ارائه شده بود، مرور کنیم.

ما هزاران پرسش را در دامنه‌های کلیدی خود تجزیه و تحلیل کردیم که سهم عمده‌ای از ارجاع‌های جستجوی ارگانیک ما را ایجاد می‌کنند. درصد دفعاتی که نمای کلی هوش مصنوعی ظاهر می‌شود به ۸ درصد کاهش یافته است، به این معنی که ۹۲ درصد از مواقع صفحه نتایج موتور جستجو شامل نمای کلی هوش مصنوعی برای سؤالاتی که برای ما مهم هستند، نبود.

تجزیه و تحلیل سایر کارشناسان صنعت نشان می‌دهد که درصد مشابهی از جستجوهای کلی منجر به بررسی اجمالی هوش مصنوعی می‌شود. در این مرحله، ما آن را به عنوان یک تغییر قابل توجه در تجربه جستجو نمی‌بینیم.»

با این حال، انتشار Google AI Overviews تا کنون نسبتاً محدود و بی‌ثبات بوده است. بر اساس تحقیقات BrightEdge، به طور کلی، AI Overviews برای ۷٪ از پرس و جوها تا پایان ژوئیه ظاهر شد. حضور AI Overviews در ماه مه به ۱۵ درصد رسید.

با اینکه Ziff Davis ممکن است مرورهای هوش مصنوعی را به عنوان یک «تغییر قابل توجه» در تجربه جستجوی گوگل نبیند، به نظر می‌رسد که گوگل به وضوح اعلام کرده است که جستجو به سمت مرورهای هوش مصنوعی در حال تکامل است.

چرا اهمیت دارد:
هوش مصنوعی مولد به تازگی تغییر شکل جستجو را آغاز کرده است و این روند در دهه آینده ادامه خواهد یافت. گزارش‌های کنونی نمایانگر یک خط اولیه در این تغییرات هستند و به ناشران، سئوکاران و تولیدکنندگان محتوا اطلاعاتی درباره تأثیرات اولیه مرورهای هوش مصنوعی ارائه می‌دهند.

تاریخ انتشار: ۱۵ اوت ۲۰۲۴
منبع انگلیسی: searchengineland
منبع فارسی:
شارا

انتهای پیام/

<div id=”div_eRasanehTrustseal_24429″></div>
<script src=”https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js”></script>
<script>eRasaneh_Trustseal(24429, false);</script>

با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:

https://telegram.me/sharaPR