میهمان ناراضی نوروز1401

مجید ظفریان / فعال، مدرس،مشاور و ارزیاب صنعت هتل – تجربه نشان داده میهمان ناراضی باعث تبلیغ منفی و از دست دادن فرصت فروش زیادی می گردد. لذا توجه، رسیدگی و جلب رضایت ایشان، می بایست اولین کار مدیران حرفه ای هتل‌ها بعد از تعطیلات دوهفته ای نوروز باشد.

از اسفند 98 که صنعت هتلداری به کما رفت و باعث تعطیلی، تعدیل نیرو و به طبع آن ایجاد خسارت سنگین گردید،تا فروردین 1401 این حجم از استقبال از سفر و خدمات هتل بی سابقه بود. استقبالی که باعث مسرت و خوشحالی مالکین و مدیران این صنعت گردید.

 

در پس این رخداد موضوع مهمی وجود دارد و آن میهمانان ناراضی از خدمات، سرویس دهی، برخورد کادر هتل، نرخ‌ها و.. هستند. هتل‌هایی‌که با کمبود نیرو ماهر و باانگیزه عملا فرصت و سرمایه خوبی برای آماده سازی خود برای این موقعیت نداشتند.

تجربه نشان داده میهمان ناراضی باعث تبلیغ منفی و از دست دادن فرصت فروش زیادی می گردد. لذا توجه، رسیدگی و جلب رضایت ایشان، می بایست اولین کار مدیران حرفه ای هتل‌ها بعد از تعطیلات دوهفته ای نوروز باشد.

 

پیشنهاد می‌گردد به روش هپی کال،به تمامی میهمانان پیغام تشکر از بابت استفاده از خدمات هتل و عذرخواهی بابت مشکلات و کمبودهای احتمالی در این ایام ارسال گردد و آفر جذابی (به طور مثال تخفیف 50درصد در ایام بهار) برای آنها تعیین گردد تا شاید کدورت حاصله کاهش و ایشان تبدیل به میهمان وفادار و مبلغ گردد.

14 موردی که معمولا توسط میهمان ناراضی هتل بیان می‌‍‌گردد:

1. برخورد نامناسب پرسنل.
2. آماده نبودن اتاق در هنگام چک این.
3. اتاق های نامرتب و ناقص با وسائل کهنه و خراب.
4. سروصدای زیاد پرسنل هتل.
5. کیفیت پائین و سردی غذا در رستوران هتل.
6. اقلام ناقص وکیفیت بد صبحانه.
7. دمای نامطلوب اتاق.
8. ارائه ضعیف و کند خدمات توسط پرسنل.
9. اینترنت ضعیف.
10. صورتحساب‌های غلط و نرخ‌های گران.
11. عکس العمل نامناسب به شکایات و عدم رسیدگی.
12. آسانسورهای کند و شلوغ.
13. مشکلات کلید و کارت کلیدها.
14. مشکل پارکینگ.

ایمیل: zafaryan@gmail.com

 

منبع: virgool.io