امروزه خرید اینترنتی نه تنها در سراسر دنیا بلکه در کشور ما ایران نیز بسیار رایج شده است. اما میان خرید از طریق رایانه های رومیزی و لپ تاپ ها با خرید از طریق تبلت ها و تلفن های هوشمند تفاوت هایی وجود دارد. در این مطلب به بررسی مهمترین مشکلات و موانع خرید اینترنتی از طریق تبلت ها پرداخته می شود.
بیشتر وب سایت هایی که محصولات و یا خدماتی را برای فروش ارائه می دهند وب سایت خود را برای رایانه ها طراحی می کنند که دارای رزولوشن های بزرگ تر و دارای قابلیت های خاص تری هستند ولی به مرور زمان تبلت ها و تلفن های هوشمند جایگزین رایانه ها خواهند شد. اما آیا نباید وب سایت ها با توجه به محدودیت هایی که این دستگاه ها دارند طراحی و برنامه نویسی خود را تغییر دهند و یا وب سایت موبایلی برای خود ایجاد کنند تا مشتریان آنلاین به مشکلی برنخورند؟
بر اساس نظرسنجی که در مورد موانع خرید اینترنتی از طریق تبلت ها انجام شده است مهمترین عامل در انجام ندادن خرید از طریق تبلت ها عدم ارائه خدمات اصلی وب سایت ها در نسخه های موبایل است. اگر خدماتی که در وب سایت ها ارائه می شود در نسخه های موبایل و اپلیکیشن های موبایل نیز ارائه شوند این مشکل حل خواهد شد.
دومین عامل ، عدم بهینه بودن فرایندهای خرید برای تبلت ها است. به عنوان مثال ممکن است در فرایندهای خرید از کدهای برنامه نویسی خاص استفاده شود که در هنگام اجرا در تبلت ها با مشکل مواجه شوند.
سومین عامل که افراد در این نظرسنجی به عنوان موانع خرید از طریق تبلت ها اعلام کرده اند کوچک بودن عکس ها است و در نهایت آخرین مانع بازدارنده ، نگرانی از وارد کردن اطلاعات کارت های بانکی در مراحل پرداخت است.
ارائه راهکار
سه مورد اول از ۴ مانع اصلی در خرید های اینترنتی را می توان از طریق مسائل فنی برطرف نمود اما مورد چهارم را می توان از خدمات بانکداری موبایلی استفاده کرد. راهکار مهمی که در این مورد وجود دارد این است که باید سعی کرد تا وب سایت موبایل یا اپلیکیشن های موبایل برای سیستم عامل های مختلف تهیه و به بازدید کنندگان از وب سایت ها معرفی کرد تا در صورت استفاده از تبلت یا تلفن های هوشمند به جای نسخه اصلی وب سایت از نسخه موبایل آن استفاده کنند.
منبع : وبلاگ تبلیغات و بازاریابی اینترنتی ۷۰۱۰
برگرفته از : مارکتینگ چارتز
http://blog.7010.ir/top-deterrents-to-tablet-shopping/1304
|
نظر بدهید