مقاله های خبری ویدیویی

بهترین راه برای آن که مطمئن شوید مقاله‌ شما در یک ایستگاه تلویزیونی یا رادیویی و فضای مجازی پخش می‌شود آن است که یک مقاله خبری ویدیویی (VNR) تهیه کنید.

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)|| بهترین راه برای آن که مطمئن شوید مقاله‌ شما در یک ایستگاه تلویزیونی یا رادیویی و فضای مجازی پخش می‌شود آن است که یک مقاله خبری ویدیویی (VNR) تهیه کنید.

 

سازمان‌های بزرگ برای معرفی محصولات و خدمات خود اولین مشتریان VNR هستند. تولید مقاله های خبری ویدیویی یا VNR ها اگر مصرف ملی داشته باشد و یا در برنامه های تلویزیونی و رادیویی مورد استفاده قرار گیرند مورد قبول می‌باشند.


 زمانی که VNR به دست تولیدکننده مورد نظر می‌رسد از نظر خبری با ارزش و معتبر هست یا نه؟ به طور متوسط بین چهار تا شش هفته طول می‌کشد تا یک VNR طراحی، تولید و توزیع شود. درباره‌ وقایع فوری و ضروری باید VNR هایی یک روزه یا چند ساعته تهیه کرد.


نمونه‌ خوبی از یک کار سریع «پپسی» می‌باشد. هنگامی که در طول یک هفته اخباری درباره‌ پیدا کردن سرنگ و دیگر اشیاء در قوطی های پپیس رژیمی پخش شد، یک شرکت تولید کننده نوشیدنی های غیر الکلی با تهیه یک VNR نشان داد که ورود اشیاء خارجی به داخل قوطی ها به خاطر داشتن سرعت بالا غیر ممکن است.


این VNR به بیش از 186 میلیون بیننده تلویزیونی رسید و از کاهش خرید پپسی جلوگیری کرد. علاوه بر آن، شرکت پپسی چندین VNR نیز پخش کرد یا موضوعاتی از قبیل «پیام رییس پپسی به مشتریان»، و یک «سپاسگزاری» از مشتریان به خاطر حمایت آنان به گفته مدیالینک، ناشر و تولید کننده، VNR ها در 3170 برنامه تلویزیونی برای 500 میلیون بیننده پخش شد.

 

بسته‌ی VNR شما باید 2 تا 3 دقیقه تصاویر پشت صحنه B- roll داشته باشد تا به تولیدکننده خبری کمک کند که بتواند آن را بازنگری و کامل کند. B- roll معمولی شامل گزارش های اضافی، امواج صوتی و تعداد فایل های موجود در فیلم است. یک مرکز تحقیقاتی با نام «نیلسن مدیا » طی یک تحقیق از 130 کارگردان تلویزیونی دریافت که تقریباً 70 درصد به VNR دارای B – roll نیاز داشتند.


«تولید»: اگر چه یک نویسنده‌ روابط عمومی به راحتی می‌تواند کار نویسندگی مقالات خبری رادیویی و اعلامیه های ساده یک ایستگاه تلویزیونی محلی را انجام دهد، اما تولید یک مقاله‌ خبری ویدیویی مقوله‌ دیگری است. این روند تکاملی کاملاً فنی بوده و نیازمند آموزش های تخصصی و وسایل پیچیده است. به علاوه، نویسنده روابط عمومی نخست به عنوان خالق یک نظریه و یک facilitator تلقی می‌شود.


او می‌تواند فکری را خلق کند، یک فیلمنامه برای آن بنویسد ( عناصر تصویری و سمعی آن را دسته بندی کند) و تسهیلات لازم برای یک تولید ویدیویی و خدمات پخش و توزیع آن را فراهم کند.


همواره به خاطر داشته باشید که یک تولیدکننده ویدیویی از یک شرح خبر اولیه استفاده می‌کند (دسته بندی این که چه کسانی و چه چیزهایی باید در فیلم گنجانده شوند) تا به اهداف کاری خود دست یابد. اما معمولاً‌ از دقایق پشت صحنه آن و از اتاق ویراستاری فیلم برای تکمیل کردن 90 دقیقه فیلم خود استفاده می‌کند.

 

دنیس ال ویلکاکس دانشگاه سان خوزه

لارنس نولت  مشاور روابط عمومی ویلیامزبورگ، ویرجینیا