مطالعه جدید آی‌بی‌ام: پذیرش سریع هوش مصنوعی مولد برای رقابت در بیمه ضروری است

حدود 49 درصد از مدیران بیمه هوش مصنوعی مولد را به‌عنوان یک خطر و 51 درصد آن را به‌عنوان یک فرصت تلقی می‌کنند.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || تحقیق جدید موسسه ارزش کسب‌وکار آی‌بی‌ام نشان می‌دهد که اگرچه مدیران ارشد بیمه هوش مصنوعی مولد را هم به‌عنوان یک فرصت و هم به‌عنوان یک تهدید می‌دانند، اما مشتریان همچنان نسبت به پذیرش کامل آن تردید دارند.

به گزارش شارا به نقل از آی‌بی‌ام، این مطالعه با نظرسنجی از 1000 مدیر اجرایی بیمه از 23 کشور و 4700 مشتری بیمه از 9 کشور مختلف به بررسی نظرات این دو گروه در مورد هوش مصنوعی مولد (GenAI) پرداخته است.

نکات کلیدی:

– حدود 49 درصد از مدیران بیمه هوش مصنوعی مولد را به‌عنوان یک خطر و 51 درصد آن را به‌عنوان یک فرصت تلقی می‌کنند. با این حال، 77 درصد از آن‌ها اذعان دارند که استفاده از هوش مصنوعی مولد برای رقابت با دیگران ضروری است.

– پیش‌بینی می‌شود که سرمایه‌گذاری در هوش مصنوعی مولد از سال 2023 تا 2025 بیش از 300 درصد افزایش یابد، زیرا سازمان‌ها از اجرای آزمایشی در یک یا دو حوزه به پیاده‌سازی در چندین عملکرد تجاری می‌روند.

– تنها 29 درصد از مشتریان بیمه با استفاده از نمایندگی‌های مجازی هوش مصنوعی مولد راحت هستند و تنها 26 درصد به دقت و قابلیت اعتماد توصیه‌های هوش مصنوعی مولد اعتماد دارند.

توصیه‌های کلیدی برای بیمه‌گران:
– محصولات شخصی‌سازی‌شده و مرتبط با داده‌های ریسک مشتریان طراحی کنند.
– مسائل مربوط به اعتماد را از طریق پیاده‌سازی چارچوب‌های اخلاقی قوی حل کنند.
– از هوش مصنوعی برای بهبود داده‌های ریسک و رفع بدهی‌های فنی استفاده کنند.

درباره هوش مصنوعی مولد:
آی‌بی‌ام یکی از پیشروترین ارائه‌دهندگان خدمات ابری ترکیبی و هوش مصنوعی در سراسر جهان است که به سازمان‌ها کمک می‌کند تا فرآیندهای تجاری خود را بهینه کنند و از داده‌های خود بهره‌برداری بیشتری کنند.

انتهای پیام/

<div id=”div_eRasanehTrustseal_24429″></div>
<script src=”https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js”></script>
<script>eRasaneh_Trustseal(24429, false);</script>

با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:

https://telegram.me/sharaPR