مسایلی پیرامون حوزه روابط عمومی

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- می دانم که به اندازه گذشته به سایت ها مراجعه نمی کنم. اما در این جا گزیده ای از بعضی لینک ها و خواندنی های جالب را که به روابط عمومی مربوط می شوند برای شما آورده ام:

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) می دانم که به اندازه گذشته به سایت ها مراجعه نمی کنم. اما در این جا گزیده ای از بعضی لینک ها و خواندنی های جالب را که به روابط عمومی مربوط می شوند برای شما آورده ام:


– جان واگنر سوال جالبی را مطرح می کند: آیا شرکت های روابط عمومی با تحولاتی که در اطراف ما رخ می دهند آشنا هستند و با آن ها سازگار شده اند؟

– تام فورمسکی (Tom Formski) در این فکر است که آیا ما در حرفه روابط عمومی هم مانند رسانه های گروهی با تغییر و تحولات عمده ای مواجه شدیم یا نه.

– جرمی (Jeremy) می گوید ما نمی دانیم روابط عمومی دارد چه مسیری را طی می کند.

– چارلز آرتور (Charles Arthur) که در گاردین فعالیت دارد خاطر نشان می کند که دست اندرکاران روابط عمومی هنوز متوجه این مساله نیستند.

– بلاگ Core Issues، توصیه های جالبی در مورد این موضوع دارد که چرا تلاش (شرکت های دولتی) برای پنهان کردن اخبار در روز جمعه الزاما فکر خوبی نیست.

– شی تصور می کند که شرکت های تازه تاسیس ممکن است با یک شرکت روابط عمومی، بهتر تامین شوند. به نظر من انجام چنین نتیجه گیری های عجولانه ای تا حدودی خطرناک است. با این همه موفقیت بسیاری از شرکت های تازه تاسیس، به خاطر داشتن یک روابط عمومی مناسب بوده است. منظور از روابط عمومی صرفا روابط رسانه ای نیست و این طور نیست که مجبور شوید نصف کل بودجه حاصل از فعالیت های خود را صرف روابط عمومی کنید…

– فیلیپ یانگ (Philip Young) به تحقیقی اشاره می کند که نشان داده است از هر 10 نفر تاجر رده بالا تنها دو نفر آن ها بلاگ خودشان را می نویسند. نمی توانم تصور کنم که در اکثر موارد، بلاگ مشترکی که به وسیله فرد مربوط نوشته شده، موفق تر است.

– درا بی (Drew B) متوجه تحقیقاتی شده است که نشان می دهند در حال حاضر تقریبا 15000 بلاگ مشترک داریم.

– ماسن کل به نکته مهمی اشاره می کند که عبارتست از این که ما نباید روی ابزار بیان تاکید داشته باشیم بلکه می بایست به آن چه گفته می شود و شیوه بیان آن توجه کنیم. گاهی اوقات… ما تعداد زیادی بلاگ جدید داریم.