مدیریت روابط سرمایهگذار
نویسنده: استیون ام.براگ
تنظیم و بازنویسی: حمید موفق
مقدمه
روابط سرمایهگذار با ارزش بازار یک شرکت ارتباط مستقیمی دارد. هر چه حرفه روابط سرمایهگذار در یک شرکت/ سازمان جدیتر گرفته شود به همان اندازه ارزش بازار آن شرکت افزایش پیدا کرده و نسبت به سایر شرکتها که در گروه همتا قرار دارد در یک جایگاه و موقعیت بهتری قرار میگیرد.
متأسفانه در کشور ما شرکتها و سازمانهای تجاری با این مقوله آشنایی چندانی ندارند و به همین دلیل حرفه روابط سرمایهگذار جایگاهی در ساختار و سلسله مراتب سازمانی و تشکیلاتی ایشان ندارد. این در حالی است که حرفه روابط سرمایهگذار میتواند در تغییر استنباطهای شرکت، افزایش پوشش جغرافیایی و متوسط حجم فروش، جذب سرمایهگذاران خرد و کلان، مدیریت بحران، ارتباط گیری، اطلاعرسانی و مدیریت بحران برای رسیدن شرکت به ارزشهای بازار نقش بسزایی ایفا نماید.
این کتاب که برای نخستین بار در کشور عزیزمان ایران و به همت موسسه کارگزار روابطعمومی منتشر میشود دارای هشت فصل است.
فصل اول که به «مدیریت روابط سرمایهگذار» اختصاص دارد به این موضوع که چرا باید یک بخش روابط سرمایهگذار داشته باشیم میپردازد. اهداف، ابزارها، بودجه و برخی دیگر از مقاصد روابط سرمایهگذار در این بخش مورد واکاوی قرار میگیرد.
در بخش دوم، حرفه متصدی روابط سرمایهگذار از حیث منصبهای کلیدی تبیین میشود و به خواننده یک دیدگاه ویژهای به عنوان نماینده مدیریت تقدیم میکند.
ارایه داستان موفقیت شرکت، محتوای فصل سوم را تشکیل میدهد که برای هر خواننده و کارشناس روابط سرمایهگذار میتواند بسیار جذاب باشد.
از دیگر فصلهای این کتاب، ارتباطات عمومی است. طراحی بیانیه مطبوعاتی، ارتباط با رسانههای و تبلیغات از بخشهای متفاوت فصل چهارم است.
فصل پنجم به وبسایت روابط سرمایهگذار اختصاص دارد، فصل ششم به نظارت هر بازار اختصاص دارد و دیگر وظایف متصدی روابط سرمایهگذار در فصل هشتم قرار گرفته است.
فهرست مطالب
پیشگفتار ناشر
مقدمه
فصل اول: مدیریت روابط سرمایهگذار
مقدمه 5
تعریف روابط سرمایهگذار
چرا باید یک بخش روابط سرمایهگذار داشته باشیم؟
اهداف و مقاصد روابط سرمایهگذار
ابزارهای روابط سرمایهگذار
بودجه روابط سرمایهگذار
مدیریت سهام شناور
مدیریت اخبار بد
مدیریت رویداد
واکنش به شایعات
رسانهها
فصل دوم: حرفه متصدی روابط سرمایهگذار
مقدمه
منصبهای کلیدی حرفه متصدی روابط سرمایهگذار
تشریح شغل متصدی روابط سرمایهگذار
تیم روابط سرمایهگذار
متصدی روابط سرمایهگذار به عنوان نماینده مدیریت
رسانهها
فصل سوم: ارایه داستان موفقیت شرکت
مقدمه
ارایه داستان موفقیت شرکت
عرضه داستان موفقیت شرکت
اعتبار استراتژیک
تشریح خطرات و کاهش آنها
حسن شهرت شرکت
هماهنگی شرکت با داستان موفقیت آن
استمرار داستان موفقیت شرکت
هماهنگی با روابطعمومی
رسانهها
فصل چهارم: ارتباطات عمومی
مقدمه
طراحی بیانیه مطبوعاتی
ارتباط با رسانهها
برقراری ارتباط با تالار گفتگوی الکترونیکی
تبلیغات روابط سرمایهگذار
رسانهها
فصل پنجم: انتشـارات
مقدمه
گزاره برگ
گزارش سالانه
گزارش خط تولید مستقیم محصول
گزارشهای پژوهشی پرداختی شرکت
گزارشهای پژوهشی مستقل
بسته خوش آمدگویی
فیلمها
سایر نشریات
رسانهها
فصل ششم: وبسایت روابط سرمایهگذار
مقدمه
رسانهها
فصل هفتم: نظارت بر بازار
مقدمه
نظارت از طریق سرویس اینترنت
نظارت از طریق افراد
نظرسنجی از سرمایهگذاران
تعیین سرمایهگذاران
نظارت از طریق سرویس پایش سهام
نظارت از طریق متصدی واگذاری سهام
تالار گفتگوی الکترونیک
رسانهها
فصل هشتم: دیگر وظایف متصدی روابط سرمایهگذار
همکاری با بخش فروش
همکاری با بخش خرید
همکاری با هئیت مدیره
همکاری با موسسه سنجش اعتبار
بورس اوراق بهادار اصلی
سود سهام و بازخرید آن
لینک فروشگاه: https://kpri.ir/?p=10837
|
نظر بدهید