فناوری‌های نوین در روابط‌عمومی: دریچه‌ای نو به‌سوی مخاطبان

انجمن روابط‌عمومی استان آذربایجان شرقی در همکاری با دانشگاه سراسری تبریز، پروژه‌ای تحقیقاتی با عنوان “بررسی تأثیر فناوری‌های نوین در روابط‌عمومی” را آغاز کرد.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || انجمن روابط‌عمومی استان آذربایجان شرقی در همکاری با دانشگاه سراسری تبریز، پروژه‌ای تحقیقاتی با عنوان “بررسی تأثیر فناوری‌های نوین در روابط‌عمومی” را آغاز کرد.


ابراهیم مولائی، رئیس انجمن روابط‌عمومی آذربایجان شرقی، دراین‌خصوص گفت: “در عصر اطلاعات و ارتباطات، فناوری‌های نوین نقشی اساسی در شکل‌گیری و تحول راهبُردهای روابط‌عمومی ایفا می‌کنند. این پروژه باهدف شناسایی، تجزیه‌وتحلیل و بررسی چگونگی تأثیر فناوری‌هایی مانند هوش مصنوعی، داده‌کاوی، واقعیت افزوده و شبکه‌های اجتماعی بر روی عملکرد روابط‌عمومی انجام می‌شود.”

وی افزود: “در دنیای امروز که سرعت تغییرات سر به فلک کشیده و مخاطبان در دریایی از اطلاعات غوطه‌ورند، روابط‌عمومی سنتی دیگر پاسخگوی نیازها نیست. در این میان، فناوری‌های نوین به‌مثابه دریچه‌ای نو به‌سوی مخاطبان عمل می‌کنند و فرصت‌های جدیدی برای ارتباطات اثربخش و برقراری تعامل با آنها می‌گشایند.”

مولائی با اشاره به اهداف این تحقیق، گفت: “این پروژه به دنبال بررسی و تحلیل نقش فناوری‌های نوین در توسعه و اجرای راهبُردهای روابط‌عمومی، شناسایی چالش‌ها و فرصت‌های پیشروی متخصصان روابط‌عمومی در استفاده از این فناوری‌ها و ارائه راهکارهایی برای بهینه‌سازی استفاده از آنها در ارتباطات و روابط‌عمومی است. لازم است از دغدغه‌مندی و تلاش‌های جناب آقای دکتر حقیقیان، مدیر روابط‌عمومی دانشگاه تبریز، به جهت همکاری ایشان در انجام این پروژه تقدیر و تشکر کنم.”

رئیس انجمن روابط‌عمومی استان آذربایجان شرقی در خصوص روش تحقیق این پروژه گفت: “از رویکرد ترکیبی کمی و کیفی استفاده خواهد شد. در مرحله کیفی، مصاحبه‌های عمیق با متخصصان و پرسش‌نامه‌های تخصصی برای جمع‌آوری داده‌ها انجام می‌شود و در مرحله کمی، داده‌های جمع‌آوری شده از مصاحبه‌ها و پرسش‌نامه‌ها تجزیه‌وتحلیل آماری خواهد شد.”

مولائی جامعه آماری این تحقیق را شامل متخصصان و فعالان روابط‌عمومی در بخش‌های دولتی و خصوصی، دانشجویان و اساتید رشته روابط‌عمومی دانست و گفت: “انتظار می‌رود این پروژه درک عمیق‌تری از تأثیر فناوری‌های نوین بر روابط‌عمومی ارائه دهد و به توسعه راهبُردهای نوآورانه در این حوزه کمک کند.”

وی در خصوص نحوه انتشار نتایج این تحقیق گفت: “گزارش نهایی پژوهش به‌صورت کتاب منتشر خواهد شد، همچنین یافته‌های آن در همایش‌ها و اجلاس‌های مرتبط ارائه و کارگاه‌های آموزشی برای آشنایی متخصصان روابط‌عمومی با این فناوری‌ها برگزار خواهد شد.”

مولائی در پایان با تأکید بر اهمیت این پروژه گفت: “نتایج این پروژه می‌تواند به‌عنوان منبعی ارزشمند برای فعالان روابط‌عمومی در به‌کارگیری فناوری‌های نوین مورداستفاده قرار گیرد، ناگفته نماند این پروژه از جهات “ضرورت به‌روزرسانی رویکردهای روابط‌عمومی“، “فرصت‌های جدید برای ارتباطات اثربخش”، “کمک به توسعه راهبُردهای نوآورانه” و “هم‌افزایی بین دانشگاه و صنعت” حائز اهمیت است و می‌تواند به ارتقای سطح دانش و مهارت متخصصان روابط‌عمومی و در نهایت، به نفع سازمان‌ها و جامعه باشد.”

 

 

انتهای پیام/