فاصلۀ گسترده بین میزان عملکرد رهبران روابط عمومی و کارکنان آنها برملا شد

نخستین کارت گزارش مرکز پلانک دربارۀ رهبران ارتباطات بر فاصلۀ گستردۀ بین ارزیابی‌های رهبران از عملکرد خود و عملکرد کارکنانشان تأکید دارد. رهبران برای اشتغال به کار امتیازات بالایی گرفتند، امّا در رضایت شغلی، فرهنگ و اعتماد محلّ کار عقب افتادند.

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) نخستین کارت گزارش مرکز پلانک دربارۀ رهبران ارتباطات بر فاصلۀ گستردۀ بین ارزیابی‌های رهبران از عملکرد خود و عملکرد کارکنانشان تأکید دارد. رهبران برای اشتغال به کار امتیازات بالایی گرفتند، امّا در رضایت شغلی، فرهنگ و اعتماد محلّ کار عقب افتادند.


به گزارش گروه ترجمه شارا، امتیازات اعطایی مبتنی بر نظرخواهی از 838 مدیر و مدیران اجرایی روابط عمومی ایالات متّحده است که توسّط مرکز پلانک برای “رهبری در روابط عمومی و هیمان اسوشیتس” انجام شد. شرکت کنندگان در نظرخواهی عملکرد رهبران ارشد روابط خود و کیفیت فرهنگ محلّ کار خود را رتبه‌بندی کردند، و سپس سطوح تعهّد نسبت به کار، اعتماد به سازمان، و رضایت شغلی را ارزیابی کردند.


دکتر بروس کی برگر، مدیر تحقیقات مرکز پلانک، اظهار داشت: “اهداف ما از این گزارش دوسالانه ارزیابی وضعیت رهبری در رشتۀ مورد نظر و شناسایی فاصله‌ها یا فرصت‌هایی برای پربار کردن پیشرفت رهبران ارتباطات است. اگر بدانیم که فاصله‌ها کجا هستند، می‌توانیم برای از میان برداشتن فاصله‌ها و تقویت کیفیت کلّی رهبری حرفه‌مان – که دارایی خطیر راهبردی است – گام‌هایی برداریم.”


ویلیام هیمان، رئیس و مدیر ارشد اجرایی “هیمان اسوشیتس”، اظهار داشت، “مرکز پلانک از این یافته‌ها و دیگر اطّلاعات مکتسبه برای فتح باب گفتمان با شاغلان ارشد انجمن روابط عمومی آمریکا، انجمن دانشجویان روابط عمومی آمریکا، و دیگر گروه‌ها برای تقویت پیشرفت رهبران جوان برای آینده‌ای پویا امّا نامعلوم استفاده می‌کند.