شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)– نخستین کارت گزارش مرکز پلانک دربارۀ رهبران ارتباطات بر فاصلۀ گستردۀ بین ارزیابیهای رهبران از عملکرد خود و عملکرد کارکنانشان تأکید دارد. رهبران برای اشتغال به کار امتیازات بالایی گرفتند، امّا در رضایت شغلی، فرهنگ و اعتماد محلّ کار عقب افتادند.
به گزارش گروه ترجمه شارا، امتیازات اعطایی مبتنی بر نظرخواهی از 838 مدیر و مدیران اجرایی روابط عمومی ایالات متّحده است که توسّط مرکز پلانک برای “رهبری در روابط عمومی و هیمان اسوشیتس” انجام شد. شرکت کنندگان در نظرخواهی عملکرد رهبران ارشد روابط خود و کیفیت فرهنگ محلّ کار خود را رتبهبندی کردند، و سپس سطوح تعهّد نسبت به کار، اعتماد به سازمان، و رضایت شغلی را ارزیابی کردند.
دکتر بروس کی برگر، مدیر تحقیقات مرکز پلانک، اظهار داشت: “اهداف ما از این گزارش دوسالانه ارزیابی وضعیت رهبری در رشتۀ مورد نظر و شناسایی فاصلهها یا فرصتهایی برای پربار کردن پیشرفت رهبران ارتباطات است. اگر بدانیم که فاصلهها کجا هستند، میتوانیم برای از میان برداشتن فاصلهها و تقویت کیفیت کلّی رهبری حرفهمان – که دارایی خطیر راهبردی است – گامهایی برداریم.”
ویلیام هیمان، رئیس و مدیر ارشد اجرایی “هیمان اسوشیتس”، اظهار داشت، “مرکز پلانک از این یافتهها و دیگر اطّلاعات مکتسبه برای فتح باب گفتمان با شاغلان ارشد انجمن روابط عمومی آمریکا، انجمن دانشجویان روابط عمومی آمریکا، و دیگر گروهها برای تقویت پیشرفت رهبران جوان برای آیندهای پویا امّا نامعلوم استفاده میکند.
|
نظر بدهید