
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)–|| اینکه چگونه و با چه تکنیک و روشی به مشتریان هدف خدمترسانی کنیم، مسئله اصلی تحقیقات بازاریابی است. با قراردادن مزیتها به عنوان معیار میتوان در فضای این روزها، گوی سبقت را از رقبا ربود و موفقتر عمل کرد.
سازنده این تیزر دیدنی و خوشساخت، یک شرکت بیمه است. در این ویدیو، ثانیه به ثانیه، حس انساندوستی، کمک به همنوعان، ارزشهای انسانی و اهمیت انجام وظیفه مسئولیت اجتماعی، مخاطب را تا آخرین لحظه نظارهگر این ویدئو کرده و پیامش را با رعایت ظرافتهای برندینگ بیان میکند. این شرکت خدماترسان، با تاکید بر کمک و ارائه خدمات به آسیبدیدگان و هموطنان، با زبانی زیبا اعلام کرده که در مواجهه با مردم و جامعه، از یک جنس هستند.
آنچه به خوبی در این کلیپ دیده میشود اثربخشی این تبلیغ در به کاربردن نشانههاست. این کلیپ با استفاده از عکسهای زلزله آذربایجان، شعر و صدای تاثیرگذار شهریار و به زبان بومی آنان، همدردی و آمادگی ارائه مشاوره رایگان خدمات بیمهای را با مردم این مرزوبوم اعلام کرده است.
عدم اهمیت نام شرکت به عنوان ارائه دهنده خدمات نیز از دیگر ویژگیهایی است که در این ویدئو به آن اشاره شده و بسیار ساده بیان میکند که مهم نیست از چه شرکتی خدمات بیمه دریافت میکنید! و میگوید ما به شما میگوییم که چگونه از خدمات شرکتهای بیمه استفاده کنید که سبب میشود جامعه مشتریان هدفش بزرگتر شود.
این امر در برندینگ بسیار حائز اهمیت است چرا که این تبلیغ برای مشتریان، در فرآیند تصمیمگیری و خرید، در مقایسه با رقبا بسیار موثرتر خواهد بود.
بنابراین، روابط عمومیها به عنوان پل ارتباطی سازمان و جامعه باید بتوانند نقش دیدهبانی خود را به خوبی ایفا کرده و با رصد شرایط اجتماعی و محیط پیرامون کسب و کار سازمان متبوع خود، معضلات، نقایص و محرومیتها را شناسایی کرده و جهت رفع یا کاهش آنها برنامهریزی نمایند که در این راستا انتخاب روشی کاربردی در برندینگ و عدم به کارگیری شیوههای نخنما و پرهزینه این روزهای بنگاههای اقتصادی و نیز، ساده و مردمی بودن آن، مزیتی انکار ناپذیر است.
از سوی دیگر، شبکه اطلاعرسانی روابط عمومی ایران (شارا) که در پایگاه اندیشه خود، مسئولیت اجتماعی کارگزاران روابط عمومی را در قبال جامعه، مردم و فعالیتهای ارتباطی فقط در مقابل سازمان و نظام مدیریتی حاکم برآن نمیداند و بخش مسئولیت اجتماعی روابط عمومی را به منظور تبیین و انعکاس این وظیفه مهم و فراموش شده روابط عمومیها در نظر گرفته است؛ کار هوشمندانه روابط عمومی بیمه ملت را در حوزه انجام مسئولیت اجتماعی برای ارائه خدمات بهتر و باکیفیتتر به هموطنان آسیبدیده آذربایجان؛ که با رعایت ظرافتهای برندینگ به انجام رسیده، کاری متفاوت دانسته و تحسین میکند.
*لینک آپارات برای نمایش تیزر: https://www.aparat.com/v/azHXn
|
نظر بدهید