طرح‌ها و استراتژی‌های روابط عمومی

به دلیل آن که روابط عمومی فرایندی بلند مدت است در طراحی استراتژی خود باید برقراری تماس‌های منظم و پیوسته با رسانه‌ها منظور شده باشد. بیانیه‌های مطبوعاتی را به طور منظم و متفاوت ارسال کنید تا رسانه‌ها حداقل هر شش ماه یک بار از شما خبردار شوند.

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) اولین چیزی که احتیاج دارید این است که با ذهنی آماده و یک تقویم پشت میز خود بنشینید و اهداف بلند مدت و کوتاه مدت خود را تعیین کنید. برای مثال، هدف کوتاه مدت شما ممکن است جذب افکار به سمت فلان خدمت یا محصول جدیدتان باشد و هدف بلند مدت‌تان هم ممکن است این باشد که کاری کنید که مردم فروشگاه شما را پشرفته‌ترین فروشگاه و لابراتوار عکاسی در شهر بدانند.

 

قدم بعدی‌تان این است که مخاطبان‌تان را که ممکن است شامل طیف وسیعی از افراد گوناگون شامل عکاسان حرفه‌ای، آماتورها و غیره باشد، تعیین کنید. سپس پیام‌هایی را که می‌خواهید به هرکدام از گروه‌های مخاطب بدهید مشخص کنید و فعالیت‌های روابط عمومی خود را که شامل برنامه‌ریزی رویدادهای ویژه و تنظیم بیانیه‌های مطبوعاتی است، آغاز کنید.


به دلیل آن که روابط عمومی فرایندی بلند مدت است در طراحی استراتژی خود باید برقراری تماس‌های منظم و پیوسته با رسانه‌ها منظور شده باشد. بیانیه‌های مطبوعاتی را به طور منظم و متفاوت ارسال کنید تا رسانه‌ها حداقل هر شش ماه یک بار از شما خبردار شوند. اما کاری کنید که تاریخ واقعی ارسال بیانیه‌ها متناوباً تغییر یابد، آن‌ها را به افراد متفاوت ارسال کنید در این صورت تماس‌های‌تان را بی‌اثر نخواهید یافت.


برای این که از نظر رسانه‌های محلی، منبع ارزشمند و موثقی باشید لازم است که در حرفه خود جزو بهترین‌ها باشید … و البته چشم‌ها و گوش‌های‌تان را برای اطلاع از ارتباطات ارزشمندی که می‌تواند شهرت فروشگاه‌تان را افزایش دهد، باز نگاه دارید.


خلاصه مطلب آن که:
• اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود را مشخص کنید.
• مخاطبان‌تان را دسته بندی کنید.
• برای هرگونه از مخاطبان پیام خاصی در نظر بگیرید.
• تصمیم بگیرید که کدام رسانه‌ها می‌توانند شما را در برقراری ارتباط موثر با مخاطبان یاری کنند.
• حداقل هر ش ماه یکبار از فعالیت‌های روابط عمومی استفاده کنید.
 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)