شهین‌دخت خوارزمی: روابط‌عمومی‌ها به جامعه خیانت نکنند

استاد پیشگام روابط عمومی الکترونیک گفت: در واقع روابط‌عمومی با سرپوش گذاشتن بر روی یک حقیقت در دستگاه خود که اتفاقا بر زندگی مردم تاثیرگذار است، به جامعه خیانت می‌کند.

به گزارش شارا از خبرگزاری فارس از کرمان، شهین‌دخت خوارزمی ظهر امروز در همایش یک‌روزه نقش روابط عمومی و رسانه در تحقق همدلی و همزبانی اظهار کرد: روابط‌عمومی بخشی از یک دستگاه اجرایی و سازمان است.

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) استاد پیشگام روابط عمومی الکترونیک گفت: در واقع روابط‌عمومی با سرپوش گذاشتن بر روی یک حقیقت در دستگاه خود که اتفاقا بر زندگی مردم تاثیرگذار است، به جامعه خیانت می‌کند.

به گزارش شارا از خبرگزاری فارس از کرمان، شهین‌دخت خوارزمی ظهر امروز در همایش یک‌روزه نقش روابط عمومی و رسانه در تحقق همدلی و همزبانی اظهار کرد: روابط‌عمومی بخشی از یک دستگاه اجرایی و سازمان است.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین وظیفه روابط‌عمومی تحقق اهداف آن سازمان است، افزود: روابط‌عمومی‌های سازمان‌های دولتی عضوی از پیکر دولت هستند که موظف به تحقق اهداف دولت‌اند.

خوارزمی عنوان کرد: در پیشرفته‌ترین جوامع دولت‌ها دریافته‌اند که به‌تنهایی قادر به اداره زندگی مردم نیستند، چراکه نه منابع و نه توانایی دارند.

این استاد ارتباطات تصریح کرد: به‌دلیل ایجاد بروکراسی ناکارآمد، 92 درصد منابع ما بلعیده می‌شود.

وی افزود: وظیفه روابط‌عمومی‌ها تشریفات، اطلاع‌رسانی، تبلیغات، مدیریت سایت، ارتباط با رسانه، مدیریت بحران، اعتبارسازی و اعتمادسازی است و به عبارتی روابط‌عمومی‌ها همکار استراتژیک رهبر یک سازمان هستند.

خوارزمی با اشاره به اینکه وظیفه اصلی روابط‌عمومی‌ها، مدیریت ذی‌نفعان است، گفت: همه ذی‌نفعان انسان هستند و در سازمان‌های دولتی مهم‌ترین ذی‌نفعان مردم‌اند و همه انسان‌ها محترم خواهند بود.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: در واقع روابط‌عمومی با سرپوش گذاشتن بر روی یک حقیقت در دستگاه خود که اتفاقا بر زندگی مردم تاثیرگذار است، به جامعه خیانت خواهد کرد، چراکه سازمانی که اخلاقی عمل می‌کند رازی برای پنهان کردن ندارد.

خوارزمی با اشاره به اینکه ایجاد یک سایت جذاب، فعال، پویا و دو‌سویه در وب و شبکه‌های اجتماعی یکی از راحت‌ترین و پرفایده‌ترین کارهای روابط‌عمومی است، افزود: فضای مجازی فرصتی حیرت‌انگیز برای تیم‌سازی، شبکه‌سازی، ترکیب اندیشه‌ها، ایده‌ها، دانش و تجربه و تحلیل و راه‌حل‌یابی است.

وی عنوان کرد: روابط‌عمومی‌ها مانند سایر مدیران حق انتخاب دارند و آنها باید نقش خود را بر اساس تعریف سنتی و متعارف تعریف کنند و یا بر ‌اساس طرحی نو به ایفای نقش خود بپردازند.

این استاد ارتباطات گفت: بسیاری از فعالیت‌های امروزه از فضای فیزیکی به فضای مجازی منتقل شده‌اند و اعجاز برقراری ارتباط در فضای شبکه‌های اجتماعی در سرعت، کیفیت و رهایی از اسارت زمان و مکان است.