شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || کمیسیون اتحادیه اروپا در حال بررسی شفافیت تبلیغات در پلتفرمهای آنلاین تحت قانون خدمات دیجیتال (DSA) است.
این قانون از فوریه سال جاری برای تمامی پلتفرمهای آنلاین اعمال میشود و هدف آن ایجاد شفافیت در تبلیغات و محافظت از افراد زیر سن قانونی است.
در این راستا، ویژنری آنالیتیکس، آژانس مسئول تحقیق، به بررسی تطابق پلتفرمهای آنلاین با DSA پرداخته و تجزیه و تحلیل دقیقتری از تبلیغات در پلتفرمهای بزرگ و کوچک انجام خواهد داد.
این تحقیق شامل ارزیابی مواد 26، 28 و 39 DSA است که بر تبلیغات و حمایت از افراد زیر سن قانونی تمرکز دارد. پلتفرمهای آنلاین موظفاند تا مخازن تبلیغات خود را عمومی کنند و اطلاعات لازم را به کاربران ارائه دهند. هدف این تحقیق، شناسایی بهترین شیوهها، زمینههای بهبود و شکافهای انطباق است تا توصیههای لازم به پلتفرمها ارائه شود. پیشبینی میشود این پروژه تا اسفند سال آینده تکمیل شود.
بر اساس DSA، بزرگترین پلتفرمها، شامل آنهایی که بیش از 45 میلیون کاربر ماهانه در اتحادیه اروپا دارند، باید از آگوست 2023 به الزامات این قانون پایبند باشند. کمیسیون اتحادیه اروپا تاکنون 25 پلتفرم بزرگ، از جمله آمازون، لینکدین و متا را تعیین کرده و بررسیهای عدم انطباق را در مورد پلتفرمهایی نظیر TikTok و X آغاز کرده است.
همچنین، در سه ماهه دوم سال 2025، دستورالعملهای ویژهای برای حمایت از خردسالان به پلتفرمهای آنلاین داده خواهد شد. این دستورالعملها پس از تحقیقات کمیسیون درباره انطباق اقدامات پلتفرمها با قوانین حمایت از خردسالان منتشر میشود.
این دومین مجموعه اصولی است که تحت DSA منتشر میشود و پیش از آن، دستورالعملهای انتخاباتی برای کمک به پلتفرمها در کاهش خطرات تأثیرگذار بر یکپارچگی انتخابات ارائه شده بود.
نویسنده: سینتیا کروت
منبع انگلیسی: Euronews
منبع فارسی: شارا
تاریخ انتشار: 11 سپتامبر 2024
انتهای پیام/
<div id=”div_eRasanehTrustseal_24429″></div>
<script src=”https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js”></script>
<script>eRasaneh_Trustseal(24429, false);</script>
با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:
نظر بدهید