شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)– اگر در زمینه روابط عمومی مشغول به فعالیت هستید، شاید در نقاط مختلفی الهاماتی برای حرفهاتان پیدا کنید. مثلاً شاید وقتی افرادی را میبینید که بدون شک در صنعتی که شما در آن مشغول به کار هستید پیشگام هستند، از آنها انگیزه و الهام بگیرید. یا شاید چیزی درباره یک رخداد/ مراسم بسیار بزرگ بشنوید که توسط شرکتی جذاب ترتیب داده شده است و این امر شما را ترغیب مینماید تا سعی کنید که کار خود را به بهترین شکل انجام دهید.
باور کنید یا نکنید، تعداد کثیری از عوامل انگیزشی برای فعالان روابط عمومی وجود دارند که خارج از حیطه صنعت روابط عمومی حاضر هستند. اگر فرهنگ یا رسانهای محبوب را مورد بررسی قرار دهید، حدود یک میلیون نمونه از استثنائات روابط عمومی را خواهید دید، که اگر از آنها الگو بگیرید، کاری هوشمندانه را انجام دادهاید.
یکی از بهترین نمونهها در این زمینه، دریک میباشد. دریک نه تنها در صدر جدولهای موسیقی ایستاده و از توان و تاثیر بالایی در صنعت موسیقی برخوردار است، بلکه او یک نابغه تمام عیار در زمینه روابط عمومی است. برای کمک به شما جهت الهام گرفتن و گرفتن انگیزه در بازی روابط عمومی، در ادامه شش موردی که فعالان روابط عمومی میتوانند از دریک یاد بگیرند، ذکر میشوند.
1 . همیشه خود را از نو احیا و ابداع کنید
آغاز به کار دریک چندان «خوب» نبود، حداقل از نظر دنیای موسیقی شروع او بد بود. او کارش را با بازیگری در کانادا شروع کرد، کار او با یک اجرای اپرای احساسی با نام دگراسی شروع شد که اجرایی بسیار بد برای جوانان بود. با این حال، دریک به تاثیر احیا و نوآوری پی برد و تصویر خود را تغییر داد، و به سوپر استاری بدل شد که امروزه میشناسیم.
2 . همیشه خلاقیت و ابتکار داشته باشید
دریک بدین دلیل شناخته شده است که کارهایش کسل کننده و ملال آور نیست. خیر، دریک ستاره است چون موسیقی او خلاق و تاثیرگذار است. هرگز خواهان این نباشید که کاری کسل کننده و تکراری را به صورت مداوم انجام دهید. بلکه، در کار خود و در تعامل با مشتریان همیشه خلاق و بدیع باشید تا از این طریق موفقیت خود را تضمین کنید.
3 . برای خود چالش بسازید
دریک به صورت مداوم از سبکها و تاثیرات موسیقیایی جدید استفاده میکند. او همیشه خود را به چالش میکشد. شما هم باید در حرفه روابط عمومی همین کار را انجام دهید. باقی ماندن در وضعیت و موقعیت فعلی خود را رها کرده و همیشه برای خود چالش سازی کنید تا چیزهای جدید و بیشتری را آزمایش کنید.
4 . با افراد خوب کار کنید
دریک همیشه با افراد خوب و شناخته شده کار میکند، مثل ریحانا و تیلور سوئیفت، افرادی که در اوج بوده و کارهای شان مد روز میباشد. شما الزاماً همان کسی هستید که با او همکاری میکنید، بنابراین اطمینان نمایید که با افراد بسیار خوب و تاثیرگذار همکاری میکنید، درست مثل آنچه که دریک انجام میدهد. اما این بدان معنا نیست که باید از تازه واردان به صنعت فاصله بگیرید. افزون بر همکاری با بهترینهای صنعت موسیقی، دریک برای همکاری با تازه کاران و هنرمندان نوظهور هم وقت میگذارد. کمک به افراد تازه کار و تازه وارد به صنعت هم از نظر اعتبار برای شما خوب است و هم برای روحیه شما مناسب است.
5 . چیزهای متفاوتی را امتحان کنید
دریک فقط یک خواننده نیست، او تاجر، هنر پیشه و … هم هست. برای بالا نگه داشتن روحیه خود، همیشه چیزهای جدیدی را امتحان کنید. بعلاوه حرفه روابط عمومی، به دنیای بازاریابی و تبلیغات هم گام بگذارید. چندبعدی و چندوجهی بودن میتواند برای حرفه روابط عمومی شما تردیدهایی را ایجاد نماید و شما را به اوج برساند.
6 . از اشتباهات خود درس بگیرید
دریک چند ترانه بد و چند گزینه کاری بد را تولید کرده است، اما همیشه موفق شده است تا از اشتباه خود درس بگیرد و دوباره از نو و با موفقیت شروع به کار کند. دلیل این امر این است که او همیشه در حال پیشرفت است و متعهد به یادگیری از اشتباهاتش میباشد. اگر در حرفه روابط عمومی اشتباهی را مرتکب شوید، به آن اذعان کنید و آنچه را که میتوانست به شکلی متفاوت انجام شود را بررسی و تحلیل نمایید. قابلیت یادگیری از اشتباهات و پیشرفت به عنوان یک فرد حرفهای برای هر زمینهای لازم و ضروری میباشد.
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
گروه ترجمه شارا
|
نظر بدهید