شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || نتایج یک نظرسنجی آنلاین که در اکتبر ۲۰۲۴ توسط دیلوئیت از ۳/۵۹۵ مصرفکننده آمریکایی انجام شد، به بررسی نحوه استفاده مردم از فضای پرشلوغ رسانه و سرگرمی، شامل استودیوهای تلویزیونی، ویدیوهای درخواستی (SVOD) و رسانههای اجتماعی، پرداخته است.
یافتههای کلیدی این نظرسنجی که در ۲۹ آوریل ۲۰۲۵ منتشر شده است :
تلویزیون همچنان تاثیرگذار است: ۴۹٪ از افراد هنوز از تلویزیون کابلی یا ماهوارهای استفاده میکنند که عمدتاً برای اخبار زنده (۴۳٪) و ورزش (۴۱٪) است.
خستگی از استریمینگ رو به افزایش است: ۵۳٪ از مصرفکنندگان از خدمات استریمینگ “بیشترین استفاده” را میکنند، اما ۴۱٪ از آنها معتقدند که محتوا به اندازه قیمتش ارزش ندارد.
تاثیر رسانههای اجتماعی: ۵۳٪ از پاسخدهندگان نسل Z و نسل هزاره اعلام کردند که رسانههای اجتماعی پیشنهادات بهتری برای تماشای محتوا نسبت به پلتفرمهای استریمینگ دارند.
تبلیغات در رسانههای اجتماعی: ۶۳٪ از پاسخدهندگان نسل Z و ۴۹٪ از نسل هزاره گفتند که تبلیغات و نظرات در رسانههای اجتماعی تاثیر زیادی بر خرید آنها داشته است.
چرا این مهم است: مرزها میان سرگرمی و تاثیرگذاری در حال محو شدن است. رسانههای اجتماعی به طور فزایندهای آنچه مردم تماشا میکنند، میخرند و ارزش میگذارند را شکل میدهند.
انتهای پیام/
نظر بدهید