شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || روزنامه جدید آمریکایی به نام “County Highway” که فقط به صورت چاپی منتشر میشود، در حال تلاش برای احیای هنر خواندن است.
به گزارش شارا به نقل از گاردین، این روزنامه که هر دو ماه یکبار منتشر میشود، به دنبال ارایه داستانها و نوشتههایی است که عمیق و چندلایه است؛ داستانهایی که به خواننده فرصت میدهند تا فکر کنند، احساس کنند و به طور عمیق در مورد جهان اطراف خود تأمل کنند.
در عصر دیجیتالی اخبار 24 ساعته که روزنامهها در سراسر جهان بر نسخههای آنلاین خود سرمایهگذاری میکنند اما یک ناشر آمریکایی با راهاندازی یک روزنامه چاپی به سبک روزنامههای قرن نوزدهم به گذشته بازگشته است.
روزنامه “County Highway” به دنبال پاسخگویی به تقاضای خوانندگان برای داستانها و نوشتههای عمیق و فکری است. این روزنامه از شکل سنتی روزنامههای قرن نوزدهم استفاده میکند، با داستانها و مقالاتی که به صورت سریالی منتشر میشوند. این روزنامه همچنین از نویسندگان مستقل و غیرمتعارف حمایت میکند.
دیوید ساموئلز، سردبیر روزنامه “County Highway”، معتقد است که صفحه چاپی تجربهای غنیتر و انسانیتر از صفحه نمایش بهدست میدهد. او میگوید: «مردم در صفحه چاپی متفاوت از صفحه نمایش میخوانند. صفحه چاپ شده یک تجربه همهجانبه بدون حواسپرتی مداوم است. این یک تجربه بسیار غنیتر و انسانی است.»
صفحه چاپی میتواند تجربهای عمیقتر و متمرکزتر از خواندن ارایه دهد. روزنامههای چاپی میتوانند زمان بیشتری را برای تحقیق و نوشتن مقالات عمیقتر و فکریتر اختصاص دهند. آنها همچنین میتوانند از تصاویر، نمودارها و سایر عناصر بصری برای کمک به خوانندگان در درک داستانها و نوشتهها استفاده کنند.
یادداشت سردبیری که به همراه والتر کرن، سردبیر روزنامه نوشته شده است، میگوید: «برخی از مقالات ما خندهدار هستند و برخی دیگر توسط افرادی نوشته میشوند که بهشدت عصبانی هستند یا معتقدند که دنیا رو به پایان است.»
او می افزاید: «امیدواریم همان رابطهای را با آمریکا پیش ببریم که باب دیلن هنگام نوشتن نسخههای خود از آهنگهای محلی داشت… ما با موضوعات خود همان رابطهای را داریم که مارک تواین، ویلیام فاکنر، رالف الیسون و تام ولف هنگام نوشتن درباره آمریکا و آمریکاییها داشتند.»
ساموئلز میگوید: «واکنش فوقالعاده بود. ما در سه هفته اول انتشار اولین شماره خود به اهداف سه ساله اشتراک و فروش خود رسیدیم.»
ناشر دونالد روزنفلد رئیس سابق تهیه کنندگان فیلم Merchant Ivory است. عکس: دیوید ام بنت/WireImage
ناشر روزنامه “County Highway”، دونالد روزنفلد، معتقد است که این روزنامه پتانسیل تبدیل شدن به یک موفقیت بزرگ را دارد. او بر این باور است که هنوز تقاضا برای روزنامههای چاپی با کیفیت بالا وجود دارد، بهویژه برای روزنامههایی که محتوای عمیق و فکری ارایه میدهند.
روزنفلد به آبزرور گفت: «فکر میکنم ما آب را به صحرا میآوریم. این یک موفقیت یک شبه است.»
او همچنین از استقبال مثبت روزنامه از سوی خوانندگان و ناشران قدردانی کرد. او گفت که یک شرکت بزرگ تماس گرفت و خواستار خرید 1000 اشتراک برای کارمندان خود شد.
اولین شماره آن در تابستان بدون تبلیغات منتشر شد، اما از طریق دهان به دهان (توصیه خوانندگان) 25000 نسخه آن فروخته شد.
روزنامه در حال حاضر در ایالات متحده و کانادا در دسترس است. هزینه آن 8.5 دلار (7 پوند) است.
به روایت شارا
انتهای پیام/
نظر بدهید