شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)– ارتباطات تأثیرگذار برای پیشبرد اهداف نقش مهمی در راستای موفقیت سازمانها و ادارات دارد، امروزه شاهد توسعه و گسترش حوزه فنآوری اطلاعات و ارتباطات هستیم که روابط عمومیها نقش کلیدی در این موضوع دارند. افزایش آگاهی، ارتقای علم و دانش، گسترش ارتباطات، برنامهریزی هدفمند …
به گزارش شارا؛ ارتباطات تأثیرگذار برای پیشبرد اهداف نقش مهمی در راستای موفقیت سازمانها و ادارات دارد، امروزه شاهد توسعه و گسترش حوزه فنآوری اطلاعات و ارتباطات هستیم که روابطعمومیها نقش کلیدی در این موضوع دارند.
افزایش آگاهی، ارتقای علم و دانش، گسترش ارتباطات، برنامهریزی هدفمند و… ازجمله مواردی است که باید روابط عمومیها به آن توجه ویژه و اساسی داشته باشند.
۲۷ اردیبهشتماه روز ملی ارتباطات و روابط عمومی است، روز پاسداشت از تلاشگران این حوزه که نقش مهمی در شفافسازی، تعامل درونسازمانی و برونسازمانی، اطلاعرسانی دقیق و انعکاس صحیح رخدادهای سازمان در عرصههای مختلف دارند.
تعهد، دلسوزی، توانایی و تخصص از ویژگیهای کارکنان روابط عمومیها است که بدون آن قادر به انجام وظایف خود نخواهند بود.
تعامل روابط عمومیها با رسانهها یکی از وظایف آنان است، رسانهها و خبرنگاران میتوانند در راستای اهداف سازمان کمک خوبی برای اطلاعرسانی به روابط عمومیها داشته باشند.
پویایی جامعه درگرو فعالیت کارکنان روابط عمومیها و رسانه است و در صورت عدم فعالیت خوب آنان با مشکل مواجه خواهیم شد.
امروزه روابط عمومیها در دنیای وسیع ارتباطات حقیقی و همچنین ارتباطات مجازی که از طریق شبکههای اجتماعی ایجادشده است وظیفه سنگینی به دوش دارند، آنان باید بهصورت زیرکانه و هوشمندانه فعالیتهای تأثیرگذاری برای هدایت صحیح افکار عمومی انجام دهند.
خوشبختانه شاهد فعالیت بانوان در عرصهی روابط عمومیها هستیم که با توجه به روحیات و نظرات آنان در راستای پیشبرد اهداف سازمان درخشش آنها در این زمینه تحسینبرانگیز است.
بانوان در روابط عمومیها میتوانند طرحریزی و برنامهریزیهای بسیار راهبردی داشته باشند، زنان با توجه به روحیات روانشناختی که دارند در جایگاه روابط عمومی ادارات و سازمانها نقشآفرینی خوبی خواهند داشت.
مهارت بانوان در مطالعات و عرصه روابط عمومی با توجه به دانش و تخصص آنان میتواند در این حوزه نویدبخش باشد.
|
نظر بدهید