روابط عمومی و محیط

کارشناسان حرفه ای روابط عمومی از موقعیتی مناسب برای هدایت توجه به مسائل وموضوعات اجتماعی برخوردار بوده و در زمینه آموزش زیست محیطی و فراهم آوردن بحث و تبادل نظر توسط کارشناسان در خصوص مسائل محیطی می توانند نقش منحصر بفردی را ایفا کنند.

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) نسل جدید بی تردید توجه ویژه ای به محیط دارد. با افزایش آگاهی محیطی، درک روشنی از این موضوع وجود دارد که فعالیت های ما نه تنها بر فضایی که ما نفس می کشیم تاثیر می گذارد، بلکه تاثیر مذکور در برگیرنده هوایی است که وضع جوی ما را تنظیم می کند. مهم تر آنکه، فعالیت های کنترل نشده را نمی توان در نبود گیاه و گونه های مختلف موجودات، ساکنین طبیعی، ساحل دریا و جلگه، زوال و نابودی ساختمان ها، مکان های طبیعی، زیبایی یا علاقه و کشش تاریخی، تحمل کرد. از این رو، رفتار با محیط باید تحمل پذیر بوده و با سیاست ملی در زمینه صنعت، انرژی، حمل و نقل، تجارت و برنامه ریزی هماهنگی و همخوانی داشته باشد.


در چنین وضعیتی، کارشناسان حرفه ای روابط عمومی از موقعیتی مناسب برای هدایت توجه به مسائل وموضوعات اجتماعی برخوردار بوده و در زمینه آموزش زیست محیطی و فراهم آوردن بحث و تبادل نظر توسط کارشناسان در خصوص مسائل محیطی می توانند نقش منحصر بفردی را ایفا کنند. در واقع روابط عمومی ها باید نسبت به مسئولیت های اجتماعی خود حتی هنگامی که اهداف پذیرفته شده جهانی را هنوز نمی توان در بسیاری از مسائل یافت، حساس باشند. کارشناس روابط عمومی باید این اطمینان را ایجاد کند که سازمان او سبزتر از سبز در تمامی موضوعات اصلی بر اساس معیارهای پذیرفته شده عمل می کند.


امروزه محیط و مسائل مربوط به آن تنها به شعار دادن خلاصه نمی شود. در واقع، محیط یکی از موضوعات کلیدی مصرف کننده است. امروز روابط عمومی باید:
• موضوعات و مسائل را بفهمد و مسئولیت اجتماعی مؤسسات تجاری را تشخیص دهد؛
• مسائل و موضوعات محیطی را در اولویت قرار دهد؛
• به تاثیر مسائل محیطی بر عملکرد شرکت توجه کند؛
• مخاطبان محیطی را تشویق کند تا آنچه را که سازمان در زمینه محیط انجام داده است و در حال انجام است تعیین و مشخص کنند.
 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)