روابط عمومی وبازار بورس این روزها

کاوه ملک زاده – کارشناس ارشد روابط عمومی – ثبت تجربیات و مصاحبه با صاحب نظران این حوزه علاوه بر اینکه به فهم درست فعالان بورسی کشور کمک می کند سبب گسترش اطلاعات و شرکت هر چه بیشتر در فعالیت های بورسی می شود. برخلاف دیگر بازارها، در بازار بورس هر چه فعالیت و سرمایه بیشتر باشد نفع بیشتری به همه رسیده و دیگران را نیز بهره مند می­ کند.

 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)|| این فضای جدید با خود تجربه ها و رفتارهای جدیدی می آورد که کمتر کسی تجربه مواجه با آن را داشته است. اکنون تازه واردهای این بازار، سخت تشنه اطلاعات و اخبار بورس هستند. در همه جای جهان فعالیت در بورس امری است پیچیده که حتی بسیاری از فعالان اقتصادی نیز به آن اشراف کامل ندارند.
 
 حال وظیفه ای بس مهم، به دوش روابط‌عمومی شرکت‌‌هایی که در بازار بورس فعالیت دارند قرار گرفته است.
 
 اکنون بخش ارتباطات برون سازمانی این شرکت ها می بایست با تولید محتوا و توضیح واضح بورس (به خصوص در شرکت هایی که سهام آنان عرضه اولیه شده و افراد تازه وارد بیشتر به خرید سهام آنان تمایل دارند) کاربران را با مفاهیم اولیه و اصول بدیهی این نوع سرمایه گذاری آشنا کنند.
 
 اطلاع رسانی از روند فعالیت های شرکت، برنامه های آتی، انتشار اطلاعات مالی، ارایه اطلاعات به روش های جذاب همچون اینفوگرافیک و … به تازه واردها کمک می کند تا با پرهیز از رفتارهای هیجان زده که سبب آشفتگی در بازار بورس می شود با رویکردی منطقی رونق بهتری به بورس ببخشند.
 
 ثبت تجربیات و مصاحبه با صاحب نظران این حوزه علاوه بر اینکه به فهم درست فعالان بورسی کشور کمک می کند سبب گسترش اطلاعات و شرکت هر چه بیشتر در فعالیت های بورسی می شود. برخلاف دیگر بازارها، در بازار بورس هر چه فعالیت و سرمایه بیشتر باشد نفع بیشتری به همه رسیده و دیگران را نیز بهره مند می­ کند.
 
 ارایه مشاوره درست و مبتنی بر اصول اساسی علم اقتصاد می تواند یکی از بهترین راهکارهای روابط عمومی برای جلب اعتماد فعالان بورسی بوده که در نتیجه به سبب آن اعتلای سازمان را نیز به دنبال دارد. این مشاوره می تواند به صورت پرسش و پاسخ، کامنت گذاری، تولید محتوای بصری و پادکست، پست های شبکه های اجتماعی و … باشد.
 
 یکی از مهمترین نکات درباره فعالان بورسی، فعالیت آن ها در فضای دیجیتال است. علم دیجیتال مارکتینگ کمک شایانی به گسترش دانش و افزایش اطلاعات کاربران می کند. در واقع هر فعال بورسی نیاز به فضای اینترنت برای فعالیت خود دارد. پس چه بهتر که روابط عمومی ها از این فضا استفاده کرده و بتوانند از بستر آن برای انتقال و دریافت اطلاعات کمک بگیرند.
 
 بورس یک فعالیت اقتصادی عمومی است که با انحصار کاملا در تعارض است. این فعالیت اقتصادی عمومی در سایه گردش آزاد اطلاعات شرکت ها و شناخت هرچه بهتر از فضای اقتصادی و پیش بینی رویدادها شکل بهتری می گیرد و برای توسعه و گسترش این فرایند چه واحدی بهتر از روابط عمومی ها!
 
منبع: راه مردم