دکتر جوان-کارلس مولدا
دانشیار گروه روابط عمومی کالج خبرنگاری و ارتباطات دانشگاه فلوریدا
چکیده
این مقاله گزارشی از نتایج تحقیقات کیفی است که در جولای 2004 در ونزوئلا انجام شده است. نظرات حرفه ای درباره اینکه شرایط سیاسی و اجتماعی- اقتصادی در ونزوئلا چه تأثیری بر حرفه روابطعمومی در این کشور دارد به طور خلاصه بیان شده و مورد تجزیه تحلیل قرار می گیرد.
21 متخصص از انجمنهای حرفه ای، تجاری، خصوصی، آژانس-های غیرانتفاعی، دولتی و سازمانهای آموزش عالی از شهرهای ماراکای بو (Maracaibo) و کاراکاس مورد مصاحبه قرار گرفته اند- هر مصاحبه به طور متوسط 90 دقیقه به طول انجامیده است.
کلید واژهها: روابط عمومی جهانی، آمریکای لاتین، ونزوئلا
فهرست مطالب
چکیده
۱. مقدمه
تاریخچه شروع روابط عمومی در ونزوئلا
وقایع سیاسی واقتصادی در ونزوئلا
۲. مروری بر ادبیات مربوط
۳. روش شناسی
۳-۱. ساختار پرسشنامه
۳-۲. روش نمونه گزینی
۳-۳. روش
۴. یافتهها
۴-۱. توصیف نمونه ای
۴-۲. موقعیت روابط عمومی
۴-۲-۱. انجمنهای حرفه ای
۴-۳. زیرساختهای کشور: شرایط اجتماعی- اقتصادی
۴-۳-۱. تأثیر شرایط اجتماعی-اقتصادی
۴-۴. زیرساخت کشور: تأثیرشرایط سیاسی
۴-۴-۱. تأثیر شرایط سیاسی
۵. بحث
۶. محدودیتها و تحقیقات آتی
منابع
|
نظر بدهید