رشد روابط عمومی در دو سال آینده شتاب می گیرد

تحقیقات جدید نشان داده اند که بر اساس نظر مدیران اجرایی بازاریابی، هزینه های روابط عمومی با نرخ سریعتری در دو سال اخیر رشد پیدا کرده است، و انتظار می رود که روابط عمومی در میان ذینفعان اصلی باشد که در بازاریابی سال 2015 بیشترین هزینه را به خود اختصاص می دهد.

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، جان هارینگتون- تحقیقات جدید نشان داده اند که بر اساس نظر مدیران اجرایی بازاریابی، هزینه های روابط عمومی با نرخ سریعتری در دو سال اخیر رشد پیدا کرده است، و انتظار می رود که روابط عمومی در میان ذینفعان اصلی باشد که در بازاریابی سال 2015 بیشترین هزینه را به خود اختصاص می دهد.


مخارج: شرکت ها انتظار افزایش بودجه بازاریابی را دارند، اگرچه این بودجه می توانست در سال 2014 در اوج خود باشد.


به گزارش گروه ترجمه شارا به نقل از گزارش بلوتر، یافته ها نشان از افزایش کلی هزینه های بازاریابی نسبت به آنچه در سال 2014 بود، دارند. یک افزایش شش و یک دهم درصدی از شرکت های ثبت شده در بودجه سه ماهه اخیر مشاهده می شود، که در کمترین حالت خود 12.6 درصد در سه ماهه سوم سال 2014 بوده است که کمتر از این عدد در سه ماهه سوم سال 2013 بوده است.


با این حال، رشد در بخش روابط عمومی در سه ماهه آخر سال 2014 6.6 درصد بوده است، پیش از بازاریابی مستقیم (3.9 درصد)، رویدادها (2.4 درصد)، ترویج فروش (2.4 درصد) و تحقیقات بازار (0.6 درصد) بوده است.


بالاترین تجدید نظرها، با یک تعادل خالص 15.1 درصد به اینترنت اختصاص یافته است. این عدد در سه ماهه سوم سال 2014، چهارده و نیم درصد بوده است و نشانگر از رشد فوق العاده ای نسبت به سه ماهه دوم سال 2013 دارد.


در چارچوب اینترنت، بخش «جستجو» (به عنوان پرداخت جستجو و بهینه سازی برای موتورهای جستجو تعریف شده است) یک تعادل خالص بالای 15.4 درصدی را تجربه کرده است که پیشتر در سه ماهه سوم سال 2014 به بالغ بر 9.4 درصد رسیده و برای 22 فصل متوالی رشد داشته است.


تبلیغات رسانه اصلی همچنین رشد (بالغ بر 6.7 درصد) را تجربه کرده است و این عدد در سه ماهه سوم 9.2 درصد بوده است و در سال اخیر رشد کمی داشته است.


تنها بخشی که در این گزارش کاهش داشته است «سایرین» بوده است که -10.5 درصد کاهش داشته است. این شامل هر ابزار بازاریابی بوده است که جزو رسانه های اصلی، اینترنت، بازاریابی مستقیم، ترویج فروش، روابط عمومی، رویداد و تحقیق بازار نمی باشد.

 

گفتنی است این گزارش توسط مارکیت از طرف موسسه بین المللی روباط عمومی تهیه شده است.


منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

برگردان: گروه ترجمه شارا