به گزارش گروه ترجمه شارا به نقل از گزارش جهانی روابط عمومی، رشد دوباره صنعت روابط عمومی توسط آژانس های روابط عمومی مستقل، در سال 2013 تا 12.
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)– رشد صنعت روابط عمومی در سال 2013 با توجه به رکود اقتصادی جهانی برای اولین بار از سال 2008 به این سو دو رقمی شد.
به گزارش گروه ترجمه شارا به نقل از گزارش جهانی روابط عمومی، رشد دوباره صنعت روابط عمومی توسط آژانس های روابط عمومی مستقل، در سال 2013 تا 12.5 درصد اتفاق افتاد.
این گزارش که توسط روابط عمومی هولمز با همکاری ICCO داده شده که 250 شرکت برتر روابط عمومی در جهان را طبقه بندی می کند.
گزارش بیان می کند که رشد روابط عمومی در سال 2013 بالغ بر 11درصد بوده که در مقایسه با 8درصد رشد در سال های 2012 و 2011 افزایش چشمگیری یافته است.
مجمع عمومی ام ان سی بار دیگر با حضور اکثریت گروه هایی که رشد 6 درصدی را در سال 2013 بدست آورده بودند به حدود 3 و نیم میلیارد دلار رسید. این رقم هنوز هم نشان دهنده بهبود 3 و 3 دهم درصدی شرکت های روابط عمومی می باشد.
از آنجا که برای همه شرکت های سهامی عام در رتبه بندی جهانی محاسبه می شود، آژانس های تخصصی و کوچکتر گزارش رشد خود را 11درصد اعلام کردند.
درآمد سهم بازار جهانی کمی بیشتر از 6.7 میلیارد دلار اعلام شد که توسط چهار شرکت هلدینگ بزرگ بدست آمده بود و نسبت به سه سال گذشته 50 درصد رشد داشت و دارای رشد ثابت 45 درصد تاکنون بوده است.
سهم کلی آنها از درآمد صنعت روابط عمومی کمتر از 40 درصد باقی مانده است. بر اساس گزارش هولمز این عدد نزدیک به 12.5 میلیارد دلار برای قریب به اتفاق شرکت های کوچکی است که ارقام درآمد خود را ارائه نمی کنند.
همچنین توجه داشته باشید که درآمد شرکت های روابط عمومی مستقل حدودا برابر با گروه چهار هلدینگ بزرگ است و به طور مشخص این رقم 4.5 میلیارد دلار تخمین زده شده که کمی کمتر از 4.7 میلیارد دلار شرکت های بزرگ می باشد.
|
نظر بدهید