رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور در بجنورد؛ تسهیلگری ارتباط دولت و ملت مهم ترین وظیفه روابط عمومی است

رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور گفت: ارسال پیام دارای محتوا از راه دور برای جمعیتی فراگیر، رسانه نام دارد که بر این اساس روابط عمومینیز یک رسانه است و مهم ترین وظیفه آن ایجاد ارتباطات و تعامل میان دولت و ملت است.

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور گفت: ارسال پیام دارای محتوا از راه دور برای جمعیتی فراگیر، رسانه نام دارد که بر این اساس روابط عمومینیز یک رسانه است و مهم ترین وظیفه آن ایجاد ارتباطات و تعامل میان دولت و ملت است.

به گزارش شارا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ سید رمضان شجاعی کیاسری در جشنواره انتخاب روابط عمومی های برتر این استان تصریح کرد: روابط عمومی ها برای شناسایی مشکلات مردم در بدنه دستگاه اجرایی نقش بسزایی دارند و بنده اعتقاد دارم اداره روابط عمومی در واقع اداره ارتباطات و و تعاملات موثر و سازنده است.

وی گفت: با وجود نگاه مثبت و نزدیک دولت به روابط عمومی ها اما این بخش هنوز در جایگاه واقعی خود قرار نگرفته است و در تلاش هستیم با توجه به سیاست های ابلاغی وزیر کشور فضای جدیدی برای فعالیت رسانه ای روابط عمومی ها فراهم شود که در این زمینه نیازمند نقطه نظرات کارشناسان این حوزه هستیم.
وی با اشاره به شخصیت رسانه ای استاندار خراسان شمالی گفت: حمایت و نگاه مثبت مهندس صالحی برای برگزاری این همایش در واقع نمادی برای دفاع از حقوق شهروندی و گوشزدی به ادارات و دستگاه های اجرایی است که باید با برقراری ارتباطات و تعاملات پاسخگوی مردم باشند بنابراین نگاه ها و دیدگاه ها به این عرصه باید تغییر یابد.

وی ادامه داد: به زعم برخی از کارشناسان، اطلاع رسانی در دولت تدبیر و امید ضعیف است اما من اعتقاد دارم به تناسب سرعت رشد امروزی رسانه ها، دولت از اطلاع رسانی لحظه به لحظه عقب مانده است و برای حل این مشکل باید به فناوری های نوین مجهز شویم و ارائه آموزش های کاربردی را در دستور کار داشته باشیم.

شجاعی کیاسری با بیان این که امروز اغلب رسانه ها مکتوب نیستند، تصریح کرد: امروز ارتباطاتی موفق است که از ابزار و وسیله های روز مانند فضای مجازی، تولید محتوا، طرح ها و فیلم های گرافیکی همچون موشن گرافی و اینفوگرافی برای ارسال پیام های خود بهره مند شود.

وی بیان داشت: شناخت مخاطب و پاسخگویی به نیاز او مهم ترین وظایف رسانه و روابط عمومی است که ارسال خبر نیاز آنی و فرهنگ سازی نیاز آتی مخاطب است و باید بدانیم رسانه ها نماد روشنگری یک جامعه و نماینده افکار عمومی هستند.

وی تاکید کرد: رسانه و روابط عمومی می تواند با سرعت، دقت و صحت موجب اعتماد آفرینی به عنوان مهم ترین سرمایه اجتماعی شود و باید همگام با رسانه های جهان باشد چرا که رسانه امروز بر اساس نیاز مخاطب، انتخابی است.

در ادامه این همایش، مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) هم ضمن قدردانی از تلاش دست اندرکاران و جشنواره روابط عمومی های برتر خراسان شمالی اظهار داشت: این مراسم برای الگوسازی و معرفی الگوهای برتر در عرصه روابط عمومی و اطلاع رسانی بسیار موثر است و در واقع می توان آن را نمادی از فریضه امر به معروف دانست.

سید ضیاء هاشمی افزود: روابط عمومی ها و رسانه ها بستر اجرایی آموزه های مترقی دین مبین اسلام به ویژه دو اصل امر به معروف و نهی از منکر در نظام مدیریت جامعه هستند.

وی ادامه داد: روابط عمومی ها می توانند با تسهیل در مسیر تعامل دولت و ملت موجب کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری باشند چرا که مدیران و مجموعه کارکنان ما بسیار پرتوان هستند اما بازده کار آنان در خور و شان تلاش شان نیست که منجر به ایجاد دیدگاه منفی در افکار عمومی خواهد شد. وی مطرح کرد: امروز روابط عمومی نه به عنوان واحد تبلیغات و تشریفات بلکه باید به عنوان عاملی موثر در افزایش بهره وری و بهره مندی های یک اداره و دستگاه اجرایی مطرح باشد.

هاشمی بیان داشت: حوزه مدیریت نقش سیاست گذاری، هدایت دهی زیرمجموعه، نظارت بر حسن انجام کارها را بر عهده دارد و با بهره مندی از امکانات و اختیارات موجود برای تولید خدمت به مخاطبان و جامعه هدف کارکنان زیرمجموعه خود را سر و سامان می دهد و روابط عمومی رکن اصلی و حلقه اتصال مدیریت و مخاطبان است.

وی با اشاره به ضرورت و اهمیت تعامل روزافزون روابط عمومی ها با رسانه ها گفت: روابط عمومی نقش تولید داده و رسانه نقش انتشار اطلاعات را بر عهده دارند بنابراین این حوزه ها دارای وظایف تخصصی مجزا اما وابسته و مکمل هستند که تلاش دارند با اعتماد سازی و جلب مشارکت عمومی در حل مشکلات، اطلاع رسانی کنند.

در این جشنواره، روابط عمومی های برتر خراسان شمالی معرفی و تجلیل شدند.