دبیر شورای اطلاع رسانی دولت: روابط عمومی ها صرفا در خدمت مدیران و رسانه ها نباشند

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- دبیر شورای اطلاع رسانی دولت گفت: در حوزه روابط عمومی ها نیازمند تغییر نگرش جدی هستیم چراکه روابط عمومی ها فقط نباید در خدمت رسانه ها و مدیران خود باشند.

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) دبیر شورای اطلاع رسانی دولت گفت: در حوزه روابط عمومی ها نیازمند تغییر نگرش جدی هستیم چراکه روابط عمومی ها فقط نباید در خدمت رسانه ها و مدیران خود باشند.


به گزارش شارا از خبرگزاری صدا و سیما، آقای معزی در همایش سراسری روابط عمومی های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مجموعه های وابسته افزود: روابط عمومی ها جامعه بزرگ مخاطبان خود یعنی مردم را به فراموشی سپرده اند و فقط به دنبال کسب رضایت رسانه ها و مدیران خود هستند.


وی گفت: روابط عمومی ها مسئولند به مردم اطلاعات دهند نه اینکه صفحات روزنامه ها و خبرگزاری ها را پر کنند.


معزی با بیان اینکه دولت همیشه نمی تواند با بدنه سیاسی خود سرمایه اجتماعی را حفظ کند، افزود: دولت باید از طریق روابط عمومی ها این سرمایه را حفظ کند.


وی در بخش دیگری از سخنانش به جایگاه روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره کرد و گفت: کارکرد این روابط عمومی باید الگوی روابط عمومی دیگر سازمان ها باشد.


دبیر شورای اطلاع رسانی دولت در ادامه به تحولات فناوری در عرصه ارتباطات اشاره کرد و افزود: برخی مقاومت دولت در بحث فیلترینگ شبکه های اجتماعی را سیاسی قلمداد کرده اند و با برخورد جناحی دوست داشتند در این مسئله فضاها را دوقطبی کنند درحالیکه نگاه های تنگ در حوزه ارتباطات آسیب رسان است.


معزی با اشاره به اینکه در بحث فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی باید سیاست گذاری های خود را داشته باشیم، گفت: پیشرفته ترین کشورهای دنیا هم در این حوزه هیچ گاه خودشان را در فضای رو به پیشرفت رها نمی کنند بلکه برنامه دارند.


وی افزود: البته در این خصوص با این اعتقاد که ما نمی توانیم این فضاها را کنترل کنیم و باید سیاست های انقباضی داشته باشیم مشکلی حل نخواهد شد.