تبدیل فرهنگ شرکت به واقعیت/ 6 راه

فرهنگ منعکس کننده شخصیت جمعی کارمندان است. این شامل نحوه تفکر، عمل و واکنش آنها می شود. همچنین شامل هنجارهایی است که رفتارهای موجود در شرکت را راهنمایی می کند. فرهنگ بیانگر ترجیحات جمعی، عادات و ویژگیهای کارمندان است.

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)|| فرهنگ شرکت یکی از مهمترین عواملی است که کارفرمایان را در بازار کار فوق العاده رقابتی امروزین متمایز می کند. پرورش فرهنگ صحیح به شما کمک می کند تا با استعدادهای کلیدی در ارتباط باشید و تلاش های HR را در مسیر درست خود نگه دارید.

 

فرهنگ شرکت از کلیه قوانین، هنجارها و رویه های گفته شده و ناگفته که در داخل شرکت اتفاق می افتد تشکیل شده است و بر نحوه ارتباط همکاران و نحوه انجام کار تأثیر می گذارد.

 

فرهنگ منعکس کننده شخصیت جمعی کارمندان است. این شامل نحوه تفکر، عمل و واکنش آنها می شود. همچنین شامل هنجارهایی است که رفتارهای موجود در شرکت را راهنمایی می کند. فرهنگ بیانگر ترجیحات جمعی، عادات و ویژگیهای کارمندان است.

می توان آن را به عنوان ارزش ها، اعتقادات و سنت های شرکت تعریف کرد. در نتیجه، فرهنگ سازمان شما عامل تصمیم گیری ها، اقدامات و عملکرد کلی است.

 

فرهنگ خوب با ارزشهای شرکتی شفاف شروع می شود که همه درک می کنند. وقتی ارزشهایی برای هدایت دارید، همیشه می توانید جلوی هرگونه عمل، خط مشی یا فرایندی بر خلاف آنها را بگیرید.

 

برای تبدیل فرهنگ شرکت به واقعیت، راههای زیر را امتحان کنید:

 

   استخدام افرادی که متناسب با فرهنگ شرکت هستند.


   آشنا کردن کارمندان با ارزش ها و مأموریت شرکت.


   ایجاد و توسعه یک رویکرد باز و صادقانه برای ارتباطات مداوم درباره فرهنگ شرکت.


   طراحی و اجرای طرحی برای ملاقات با افراد تیم برای به اشتراک گذاشتن مشاهدات، تجارب و پیشنهادات و راه حل های طوفان مغزی.

 

   دانستن اینکه تصمیمات خوب می تواند از هرجای دیگر حاصل شود.


   عیب یابی فرهنگ شرکت و اقدامات پیرامون آن.

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)