شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)–|| نشست هم اندیشی روابط عمومیهای ادارات و نهادها با اصحاب رسانه با هدف تکریم و ایجاد هماهنگی و همدلی در سالن الغدیر فرمانداری شهرستان فراشبند برگزار شد؛ رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی فراشبند: باید از نشریات کاغذی بومی حمایت کنیم و روابط عمومی های ادارات باید در نشریات کاغذی اشتراک بگیرند و در جهت گسترش و توسعه آن در سطح استان بکوشند تا در شهرستان وابسته به نشریات کاغذی غیر بومی نباشیم.
به گزارش شارا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، مزارعی معاون فرماندار فراشبند ضمن عرض تبریک ماه مبارک رمضان و هفته روابط عمومی به نقش مهم روابط عمومی در عصر ارتباطات که به عنوان هنر هشتم شناخته می شود پرداخت.
وی با بیان این که روابط عمومی در مدیریت استراتژیک هم به محیط بیرون سازمان و هم بر محیط داخل سازمان تاکید دارد گفت : اخبار ، معرفی و پیگیری مباحث مرتبط به سازمان بر عهده روابط عمومی می باشد.
معاون فرماندار فراشبند موقعیت هر شرکت، سازمان یا اداره را در عرصه های مختلف بسته به عملکرد روابط عمومی آن مجموعه دانست و ادامه داد: حلقه بین مردم و مسئولان و همچنین پل ارتباطی مدیران و رسانه ها روابط عمومی است که می بایست از این طریق عملکرد نظام مقدس جمهوری اسلامی را به گوش مردم برساند.
مزارعی وجود روابط عمومی و رسانه ها را کمکی شایان به پیشرفت شهر و گوش و چشمی برای مسئولان در جهت اداره و مدیریت شهرستان خواند و گفت شهرستان ما از لحاظ تاریخی و فرهنگی شهرستان قدرتمندی است که معرفی آن به عهده شما اصحاب رسانه و مسئولان روابط عمومی می باشد.
وی تاکید کرد انتقادها باید سازنده باشد تا باعث پیشرفت شود و هیچ گاه نباید از دایره انصاف خارج شد.
محمدی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این جلسه گفت: ما امروز روابط عمومی را به شکل یک سامانه تشریفاتی یا حتی اجرایی نگاه نمی کنیم بلکه روابط عمومی یک مدیریت اصلی است. رسانه یعنی مدیریت اصلی اداره یا جامعه.
محمدی ادامه داد: باید از نشریات کاغذی بومی حمایت کنیم و روابط عمومی های ادارات باید در نشریات کاغذی اشتراک بگیرند و در جهت گسترش و توسعه آن در سطح استان بکوشند تا در شهرستان وابسته به نشریات کاغذی غیر بومی نباشیم.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد فراشبند افزود یک مدیر زمانی پیشرفت میکند که روابط عمومی قوی داشته باشد. روابط عمومی یک فلسفه مدیریت است و باید بتواند تمام کارهای انجام شده در سازمان را به گوش عموم برساند و اخبار سازمان را انعکاس دهد.
وی تاکید کرد یک نشریه چاپی(چهارطاقی) برای شهرستان کم است و چهارطاقی نیز باید از ماه نامه به هفته نامه تبدیل شود.
اسکندری مسئول روابط عمومی فرمانداری نیز با بیان این که روابط عمومی برای این که بتواند رسالت خود را انجام دهد باید یار مددکاری چون رسانه را در کنار خود داشته باشد و همواره با آن در تعامل باشد گفت در این نشست ما قصد داریم به یک وحدت و هماهنگی و همدلی بین روابط عمومی ها واصحاب رسانه برسیم.
همچنین مسئولان پایگاههای خبری تحلیلی ونشریه ها وروابط عمومی های شهرستان به بیان نقطه نظرات ، مشکلات و موانع پیش روی خود پرداختند که مقرر گردید کارگاه آموزشی خبرنویسی، روزنامه نگاری وعکاسی خبری درآینده ای نزدیک درشهرستان برگزار گردد؛ در پایان از روابط عمومی های برتر و همچنین اصحاب رسانه شهرستان تقدیر به عمل آمد.
|
نظر بدهید