شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، عادل میرشاهی (مشاور سئو پی آر)- جوئل لی دن که همه او را با نام پدر علم سئو پی آر می شناسند، اصولی را برای شناسایی برترین سایت ها در اینترنت مشخص کرده است. این شاخص ها که تعداد زیادی از آنها در نرم افزارهای تخصصی گردآوری شده اند می توانند فعالیت های سایت های مختلف را در دوره های زمانی مشخص ارائه کنند.
بر این اساس، سایت هایی که در این شاخص ها بتوانند امتیاز بیشتری را کسب کنند، توانسته اند مخاطبان بیشتری را به سوی خود جذب کرده و موفقیت بیشتری را در فضای مجازی به دست آورده باشند.
در این نوشتار بر اساس آمارهای بدست آمده از این نرم افزارها، 10سایت شرکت خودروسازی برتر کشور را در سه بازه زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت ارائه می کنیم. در صورت تمایل می توانید صنف خود را برای ارزیابی به شارا معرفی کنید تا این ارزیابی در مورد صنف شما نیز منتشر شود.
گفتنی است هیچ سایت خودروسازی در ایران نمره کامل سئو پی آر را نمی گیرد و این طبقه بندی صرفا ارزیابی نسبی است.
· 10خودروسازی برتر ایران در بازه زمانی کوتاه مدت بر اساس شاخص های سئو پی آر
1. گروه خودرو سازی ساپیا
2. خودرو سازان راین
3. صنایع خودرو سازی مدیران
4. گروه بهمن
5. پارس خودرو
6. صنایع خودرو سازی بم
7. صنایع خودرو سازی زاگرس خودرو
8. شرکت خودرو سازی سینا
9. شرکت خودرو سازی ستاره نیک آریا
10. خودرو سازی آذهایتکس
· 10 خودروسازی برتر ایران در بازه زمانی میان مدت بر اساس شاخص های سئو پی آر
1. گروه خودروسازی سایپا
2. گروه بهمن
3. گروه صنعتی کرمان خودرو
4. صنایع خودروسازی مدیران
5. پارس خودرو
6. خودروسازی سینا
7. خودروسازی راین
8. خودروسازی بم
9. خودروسازی مرتب
10. خودروسازی ستاره نیک آریا
· 10خودروسازی برتر ایران در بازه زمانی بلند مدت بر اساس شاخص های سئو پی آر
1. خودروسازی سایپا
2. صنایع خودروسازی مدیران خودرو
3. گروه بهمن
4. خودروسازان راین
5. شرکت خودروسازی سینا
6. شرکت خودروسازی مرتب
7. گروه صنعتی کرمان خودرو
8. ایران خودرو
9. صنایع خودروسازی بم
10. شرکت خودروسازی ستاره نیک آریا
در مقایسه ارائه شده، جامعه آماری از میان تمام شرکت های خودرو ساز کشور به عمل آمده و کار مقایسه بدون اعمال نظر شخصی و تنها توسط نرم افزارهای سئو پی آر اجرا شده است.
در صورتی که شرکت خودرو سازی مذکور بخواهند در رده بندی در مقابل رقبای خودشان پیشرفت کنند، باید اصول سئو پی آر را که در شارا، مندرج شده، به دقت مطالعه و تغییرات لازم را برای بهینه سازی سایت شرکت خودروسازی شان اعمال کنند.
گفتنی است که پس از مارس 2012، اعمال سئو بر روی سایت نتایج عکس می دهد و شرکت ها و سازمان ها بایستی به شدت مراقب تبلیغات موسسات سئو برای بهینه سازی سایت هایشان باشند. همچنین در این طبقه بندی مراد از کوتاه مدت فعالیت 2 ماهه سایت، میان مدت فعالیت 4 ماهه و بلند مدت فعالیت 6 الی 10 ماهه سایت است.
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|
نظر بدهید