بازتاب مفاهیم ابتکاری پروفسور سعیدرضا عاملی در حوزه روابط عمومی
مجموعه نقل قولها
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا):
روابط عمومی خوب، روابط عمومی به حساب آوردن دیگری و پاسخ مثبت به «نیاز به حساب آمدن» است. روابط عمومی خوب برخاسته از «نظام شهروندی خوب» است که احساس آرامش، رعایت حقوق شهروندی، نظام پاسخگویی متقابل دولت و شهروندان و همچنین درک موقعیتهای طرفین بهوجود بیاید.
کتاب روابط عمومی دوفضایی، مقدمه
با دوفضایی شدن جهان که جهان هم در جهان فیزیکی و هم در جهان مجازی به شدت فشرده شده و همسایگی تودرتویی در جهان جدید رخ داده است، ضرورت روابط عمومی بینالمللی که از ظرفیت تعامل با همه تنوعهای فرهنگی و اجتماعی برخوردار باشد، ضرورتی قطعی است.
کتاب روابط عمومی دوفضایی، ص 18
با ظهور و گسترش فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطاتی و «صنعت همزمان ارتباطات و اطلاعات» و ظهور فضای مجازی در کنار فضای فیزیکی یا به عبارتی «دوفضایی شدن جهان»، «روابط عمومی دیجیتال»، «روابط عمومی سایبری»، «روابط عمومی مجازی» و یا «روابط عمومی الکترونیک» و «روابط عمومی دوفضایی» حادث میشود.
روابط عمومی هوشمند، ازکارکرد فردی بودن و برای همه بودن و در عین حال کاهش تخریب محیط زیست، کاهش تخریب اداری، روابط اخلاقی منتهی به احترام متقابل ارتباطگر و ارتباطگیر و همچنین تقویت خلاقیت و نوآوری برخوردار است.
فلسفه و مدل ارزشی و هدفگذاری روابط عمومی هوشمند یا روابط عمومی برای «من» و «ما» / هشتمین همایش روابط عمومی الکترونیک و دومین کنفرانس روابط عمومی و صنعت با موضوع «روابط عمومی هوشمند، سازمان هوشمند» در تاریخ 28 اردیبهشت ماه 1392
روابط عمومی سبز محیط زندگی همۀ انسانها را هدفگیری میکند و آنچه بر خود (فردی و سازمانی) میپسندد، بر دیگران (شهروندان محلی، ملی، منطقهای و جهانی) نیز میپسندد. تشعشع چنین نگاهی است که روابط عمومی جهانی و دوجهانی را تولید میکند و ارتباطات رقابتی تخریب کننده را تبدیل به ارتباطات انسانی جهان شمول میکند.
روابط عمومی سبز: انتقال از روابط عمومی نامطلوب به روابط عمومی مطلوب در محیط دوفضایی شده / ارائه شده در چهارمین همایش روابط عمومی الکترونیک با موضوع «روابط عمومی الکترونیک در جامعۀ اطلاعاتی» در تاریخ 27 اردیبهشت ماه 1388
روابط عمومی موبایل یعنی روابط عمومی فردیتگرا که از ظرفیت حضور همگانی و همزمانی برخوردار است و با قرار گرفتن در مسیر کنش ارتباطی و معرفت و خرد ارتباطی، روابط عمومی بسیار نزدیک به مردم خواهد بود. روابط عمومی موبایل، «فرسایش زمان» و با تعبیر اقتصادی «مرگ زمان» را به حداقل میرساند و حجم «زمان مفید» را توسعه میبخشد.
دولت موبایل، شرکتهای موبایل و روابط عمومی موبایل در پرتوی ارتباطات تقویت شده / دومین همایش روابط عمومی الکترونیک در تاریخ 27 اردیبهشت ماه سال 1386
روابط عمومی اخلاقی منعکس کنندۀ روابط مبتنی بر قواعد و اصول اخلاقی و الزامات مربوطه است که به حقیقت و بایستههای ارتباطی توجه میکند و کدهای اخلاقی را برای هر سه نوع ارتباط انسان با انسان، ماشین با انسان و بالعکس و روابط ناظر بر ارتباطات ماشینها با یکدیگر مورد ملاحظه قرار میدهد.
روابط عمومی دوفضایی و ماشین انسانی/ انسان ماشینی: بازتعریف اخلاق حرفهای ماشینی و انسانی / پنجمین همایش روابط عمومی الکترونیک با موضوع «روابط عمومی الکترونیک؛ روابط عمومی کاربردی» در تاریخ 28 اردیبهشت ماه 1389
نقل قولها درباره پروفسور سعیدرضا عاملی یا آثار ایشان
انتشار دانشنامه [روشهای تحقیق در مطالعات فرهنگی و رسانه]، نقطه عطفی در پژوهش ارتباطاتی و مطالعات فرهنگی در ایران است. پروفسور سعید رضا عاملی، نویسنده کتاب کسی است که هم دانش علمی و هم مهارت سازمانی مورد نیاز برای انجام چنین کاری را دارد. نگارش دهها کتاب و مقاله، شرکت در دهها کنفرانس بینالمللی و موقعیتهای مختلف او سبب شده است که بتواند نگاه بینرشتهای و چند رشتهای خود را در حوزه ارتباطات، یعنی حوزهای که استادانی از همه رشتهها و رویکردها در آن کار میکنند، تقویت کند.
پروفسور آرتور آسابرگر / مقدمه آسابرگر بر کتاب روشهای تحقیق در مطالعات فرهنگی و رسانه. دانشگاه تهران: 1392
پروفسور سعیدرضا عاملی، کسی که تحقیقاتی را در زمینه ارتباطات بینفرهنگی، هویت فرهنگی و ارتباطات در فضای مجازی هدایت کرده است و انتشارات گستردهای در زمینه مفاهیم امریکاییشدن و اسلامهراسی دارد، در مجموعه تحقیقات خود با حجم عظیمی از دادههای کمی، نمودهای بسیاری از موضوعات در حوزه هویت مسلمانان مانند هویت مسلمانان در رسانهها، تبعیض علیه مسلمانان و اثر آن بر هویت و نقش شهروندان اسلامی در جامعه انگلستان را روشن ساخته است.
پروفسور ری هیسی، 2011 در چشماندازهای بینالمللی به هویت فرهنگی، بازبینی ارتباطات
D. Ray Heisey (2011): International Perspectives on Cultural Identity, Review of Communication, 11:1, 66-82
اثر سعیدرضا عاملی، «تحلیل گفتمان کتابشناسانه: چشمانداز آکادمیک غرب در زمینه اسلام، مسلمانان و کشورهای اسلامی (2009-1949)»، یک تحلیل انتقادی پیشگام از دغدغههای آکادمیک غرب نسبت به اسلام و مسلمانان است. این کتاب چهارجلدی هم تغییرات در گرایشهای آکادمیک و هم تغییر در دیدگاهها در مورد اسلام و مسلمانان را بهعنوان موضوع مطالعه مورد کاوش قرار میدهد. در زمینه اهداف این مطالعه بایستی به خاطر داشت که چنین اثری فراتر از حوزه دانشگاهی و اثر قابل توجه آن بر عرصههای سیاسی، رسانهای و اجتماعی است که هر اثر منتشر شدهای را بهعنوان یک اثر اسلامهراسانه، اسلامدوستانه، اسلامرومی، اسلام حقیقی و خنثی طبقهبندی کرده است. از این طریق، عاملی ابزارهای جدید اساسی در زمینههای تحلیل و همچنین مفاهیم را به خوانندگان معرفی کرده است که میتواند نقدی ماهرانه و ظریف از ادبیاتی رو به توسعه طی شش دهه گذشته و همچنین آینده را تدارک ببیند.
پروفسور حامد الگار، استاد برگزیده دانشگاه کالیفرنیا، برکلی
Hamid Algar, Professor Emeritus, University of California, Berkeleyی را
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|
نظر بدهید