بازاریابی روابط عمومی: چرا هنوز هم حساب می شود

موضوعی وجود دارد که معمولاً در مورد آن صحبت نمی شود: روابط عمومی. این مستلزم ایجاد روابط با افراد مناسب است. بسیاری از مشاغل، روابط عمومی را نادیده می گیرند. برای اینکه بتوانید به سمت روابط عمومی بروید، در اینجا دلایل دیگری وجود دارد، درباره اینکه چرا بازاریابی روابط عمومی برای تجارت شما بسیار مهم است:

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)|| موضوعی وجود دارد که معمولاً در مورد آن صحبت نمی شود: روابط عمومی. این مستلزم ایجاد روابط با افراد مناسب است. بسیاری از مشاغل، روابط عمومی را نادیده می گیرند. برای اینکه بتوانید به سمت روابط عمومی بروید، در اینجا دلایل دیگری وجود دارد، درباره اینکه چرا بازاریابی روابط عمومی برای تجارت شما بسیار مهم است:
 
 ۱. ایجاد آگاهی
 
بهترین راه برای اینکه مردم بخواهند با شما ارتباط برقرار کنند، ایجاد اعتماد است. مردم برای ایجاد اعتماد بین خودشان نیاز دارند تا یک به یک با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، در حالی که بهترین جایگزین برای تجارت ایجاد آگاهی از برند است و چه راهی بهتر از ایجاد آگاهی است. اگر قرار است با برندهای مستقر در بازار رقابت کنید، مشتریان باید از وجود برند شما آگاهی داشته باشند. تلاش های روابط عمومی از طریق انتشار در مجلات، بازاریابی تأثیرگذار و استفاده از شخصیت های مشهور، همان چیزی است که شما نیاز دارید.
 
 ۲. ایجاد اعتبار
 
درست مانند آگاهی از برند ، قابلیت اطمینان برای کسب و کار برای کسب اقتدار در بازار ضروری است. برای کسب و کار کوچک یا مشاغلی که شروع به ایجاد اعتبار می کنند، این امر امکان پذیر نیست. شما باید تلاش زیادی کنید. به نظر می رسد بازاریابی روابط عمومی در بیان اعتبار یک برند بسیار مؤثر است.
 
 به عنوان مثال، اگر یک شخصیت رسانه ای در یک بستر رسانه اجتماعی نام تجاری شما را در عنوان خود ذکر کند و آن را توصیه کند، در نتیجه، مردم به دریافت محصول شما اعتماد خواهند کرد، حتی اگر هنوز از آن استفاده نکرده باشند و یا نام آن را نشنیده باشند.
 
 3. شهرت برند خود را مدیریت کنید
 
روابط عمومی درکی از برند شما را در ذهن مردم ایجاد می کند. گفته می شود که مشتریان ناراضی بلندترین صدا را دارند. خوب، این یک دروغ نیست. شما احتمالاً در بخش وب سایت اکثر برندها قسمت نظرات را مشاهده کرده اید. بعید نیست که نظر منفی از طرف مشتری را از دست داده باشید. این موضوع ممکن است مسئله کوچکی باشد، مانند اینکه در تحویل محصول یک ساعت تاخیر وجود داشته باشد. هرچند که ممکن است چنین موضوعی جزئی باشد، اما در صورت عدم موفقیت می تواند به برند شما آسیب بزند. روابط عمومی در آنجا وجود دارد تا از آن مراقبت کند و اطمینان حاصل کند که برند شما از شهرت مطلوبی برخوردار است. بازاریابی روابط عمومی یک اقدام مؤثر برای کنترل خسارت است.
 
 4- مقرون به صرفه است
 
تبلیغات، ترجیحاً بازاریابی، میلیون ها دلار برای کسب و کار هزینه دارد. اگرچه ممکن است اکثر مشاغل، بویژه مبتدیان توانایی چنین بازاریابی را نداشته باشند، اما روابط عمومی ممکن است به عنوان روشی مقرون به صرفه برای تبلیغ برند شما مفید باشد. این بدان معنا نیست که بودجه های بازاریابی فراوان چیز بدی است.
 
 شرکت های بزرگ هزینه های زیادی را صرف آن می کنند و بازده فوق العاده ای دارد. با این حال اگر بودجه کمی دارید، داشتن افراد مناسب در جای مناسب همان چیزی است که برند شما به آن نیاز دارد و آن روابط عمومی است.
 
 5- ارزش های خود را به اشتراک بگذارید
 
بهترین راه برای وفاداری مشتریان به برند شما، به اشتراک گذاری موثر ارزش های شما با آنهاست. به یاد داشته باشید که روابط عمومی شامل همه چیز در مورد به اشتراک گذاری ارزش های مثبت برند شماست. به اشتراک گذاشتن پیام مثبتی که مشتریان شما را با آن بشناسند همان چیزی است که نام تجاری شما برای رسیدن به سطح بعدی نیاز دارد.
 
 6. یک روش مؤثر در ایجاد ارتباط با جامعه شما
 
قبل از اینکه بین المللی شوید، بسیار مهم است که با جامعه نزدیک خود ارتباط برقرار کنید. از جمله اقدامات روابط عمومی شامل پیوستن به گروه ها، هدیه دادن، حضور در کارکردهای انجمن و هر چیزی که مربوط به تجارت شما است. مسئولیت اجتماعی همچنین عملکردی از روابط عمومی است که نه تنها برای برند شما اعتبار ایجاد می کند بلکه به شما در ایجاد رابطه با مشتریان نیز کمک خواهد کرد.
 
 
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)