بازاریابی و روابط عمومی است؟ آیا شما می دانید که تفاوتی میان آنها وجود دارد؟
اگر پاسخ شما «نه» است تبریک می گویم.
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، جسیکا تیم- اگر شما یک صاحب کسب و کار هستید، ما می خواهیم از شما بپرسیم و نیاز به یک پاسخ صادقانه داریم: آیا می دانید چه تفاوتی میان تبلیغات،
بازاریابی و روابط عمومی است؟ آیا شما می دانید که تفاوتی میان آنها وجود دارد؟
اگر پاسخ شما «نه» است تبریک می گویم. یک صاحب کسب و کار می تواند اعتراف کند که همه چیز را نمی داند و در این حال است که او امکان موفقیت پیدا می کند.
حقیقتی وجود دارد، اینکه یک جهان تفاوت میان این سه وجود دارد، و دانستن این تفاوت به شما اجازه می دهد که از مزایای همه آنها برای ساخت کسب و کارتان استفاده کنید.
بیایید نگاهی به روابط عمومی به عنوان اولین نمونه بیاندازیم. بر اساس نظر متخصصان بازاریابی دیجیتال در فیوژن 360 (که تفاوت این سه را برای ما توضیح داده است) اگر جلیقه کولار جان سه پلیس را نجات داده است و درباره آن در اخبار ملی صحبت شود، تبریک، شما توانسته اید از روابط عمومی عالی بهره مند شوید. حتی بهتر از آن، روابط عمومی کاملا رایگان است. روابط عمومی عالی همانند این می تواند کمک کند که اعتماد مشتریان را بسازید. تبلیغات، چه در تلویزیون باشد یا به صورت آنلاین، رادیویی یا در مجلات، نیازمند صرف هزینه است. تفاوت عمده این است که از آنجایی که شما برای آن پرداختی را انجام می دهید، شما می توانید تبلیغات را در هر شکلی، حالتی، زمانی و متناسب با خواسته تان انجام دهید. بر خلاف روابط عمومی، تبلیغات همچنین به شما اجازه می دهد که به طور مستقیم بازار هدف خود را برای فروش خدمات یا محصولات خود تشویق کنید.
اگر شما جلیقه کولار می سازید، ایده خوب این است که تبلیغات آن را در یک نشریه مانند اسلحه و مهمات تبلیغ کنید.
در نهایت بازاریابی، که به گفتن داستانی منحصر به فرد برای برند، محصولات و یا خدمات خود ختم می شود. بازاریابی نوعی ترکیب میان روابط عمومی و تبلیغات است، جایی که شما با بازار هدف تان درباره منافع کالای تان سخن می گویید بدون اینکه در واقع از آنها برای خرید درخواست کنید.
همه این سه، بازاریابی، تبلیغات و روابط عمومی، باید در استفاده برای یک کمپین قرار گیرد که شرکت شما را برجسته کرده و به همه نشان می دهد. همچنین محصولات و خدمات برای عموم نشان داده می شوند و آنها را متقاعد می کنند که بهترین راه حل برای نیازهای ویژه آنها است و می خواهد که آنها را تامین کند.
با این متن شما درک کردید که تفاوت میان این سه چیست.
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
نظر بدهید