شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)– این فصل کانالهای بسیاری را برای توزیع مقالات رسانهای در اختیار شما میگذارد. اما این سؤال باقی است که «کدام کانال برای مقاله من قابل استفاده است؟» جواب این سؤال کار سادهای نیست و به مقصود و هدف پیامهای شما و مخاطبان بستگی دارد. در زیر به برخی توضیحات اشاره میکنیم:
• نامه بهترین و با صرفهترین روش، برای توزیع مقالات به رسانههای محلی و منطقهای است. پستخانهها برای پست بستههای رسانهای به مناطق و محلههای مختلف، قابل اطمینان هستند.
• دورنگار برای فرستادن خبرهای فوری، اخطاریهها و پیشنهادهای فوری به رسانهها مناسب است. روش خوبی برای توزیع تمامی مقالات خبری نیست.
• خدمات الکترونیکی بهترین راه برای توزیع خبرهای اقتصادی به روزنامههای بزرگ و نشریات خبری اصلی در یک منطقه یا در سطح بینالمللی است. اعلامیههای ملی درباره تولیدات و محصولات جدید را نیز میتوان از طریق خدمات الکترونیکی فرستاد. همچنین رسانههای جدید، ما را از بسیاری از رسانههای قدیمی بی نیاز ساخته است.
• مؤسسات جایگزینی مقالات برای رساندن اخبار به روزنامههای محلی و هفته نامههای کوچک مناسب است، بهترین راه برای فرستادن مقالات مهم است. وقتی میخواهید اعلامیهای درباره محصولات و تولیدات یک سازمان بدهید.
• سی دیها و دی وی دیها بهترین راه برای گرفتن کپی از مقالات است. البته بطور کلی برای توزیع مقالات قابل قبول نیست.
• پست الکترونیکی برای توزیع عقاید خبری به روزنامهنگاران و سردبیران و پاسخ به سؤالات رسانهها و فرستادن مقالات خبری خوب است – اما تنها در صورتی مورد استفاده قرار میگیرد که روزنامهنگار این روش را درخواست کند.
• سایتهای وب مکانی برای پست مقالات خبری و کپی مقالات برای رجوع احتمالی خبرنگاران به آن است.
• شبکههای اجتماعی و پیام رسانهای موبایلی مکانی مناسب برای پست پیامها، اخبار، اعلامیهها و مقالات خبری برای رجوع احتمالی خبرنگاران به آن و همچنین مخاطبان بطور مستقیم است.
وقتی میخواهید به کارتان عمومیت دهید، باید از چندین راه برای توزیع آن استفاده کنید. اگرچه، هر کانالی خصوصیات و امتیازات خاص خود را دارد که باید هنگام آمادهسازی مقاله مورد توجه قرار گیرد.
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|
نظر بدهید